Σκόρ: {{ getScore() }}
1) Σε τι αναφέρεται η Διεθνής Σύμβαση CMR;
Α) Στην οδική μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων
Β) Στα έγγραφα που χρησιμοποιούνται στη διεθνή οδική μεταφορά εμπορευμάτων και στην ευθύνη του μεταφορέα
Γ) Προβλέπει μόνο τα έγγραφα που πρέπει να έχει ο μεταφορέας όταν πραγματοποιεί διεθνή μεταφορά
2) Η πέδηση στάθμευσης (χειρόφρενο)
Α) λειτουργεί σε συνεργασία με το κύριο σύστημα στάθμευσης και η λειτουργία της είναι πνευματική
Β) λειτουργεί ανεξάρτητα του κύριου συστήματος πέδης και η λειτουργία της είναι ηλεκτρική
Γ) λειτουργεί ανεξάρτητα του κύριου συστήματος πέδης και η λειτουργία της είναι μηχανική
3) Το ιδανικό ύφος ρύθμισης του προσκέφαλου του οδηγού είναι
Α) στο πάνω μέρος του κεφαλιού
Β) στο σαγόνι
Γ) στο πάνω μέρος των αυτιών
4) Η ρύθμιση του ψηφιακού ταχογράφου πρέπει να γίνεται
Α) πριν από κάθε διαδρομή
Β) σε κάθε αλλαγή των πινακίδων κυκλοφορίας
Γ) αν μείνει εκτός λειτουργίας το ρολόι για διάστημα μεγαλύτερο των 5 λεπτών
5) Το κέντρο βάρους ενός οχήματος
Α) είναι σταθερό
Β) μεταβάλλεται ανάλογα με το φορτίο
Γ) μεταβάλλεται ανάλογα με την κλίση της οδού
6) Οδηγός ξεκουράζεται (ημερήσια ανάπαυση), ενώ το όχημά του μεταφέρεται επάνω σε πλοίο ή τρένο. Διακόπτεται 1 φορά. Η διάρκεια της διακοπής δεν πρέπει να υπερβαίνει
Α) τη 1 ώρα
Β) τα 15 λεπτά
Γ) τα 30 λεπτά
7) Σε περίπτωση λανθασμένης καταγραφής στον ψηφιακό ταχογράφο, ο οδηγός οφείλει να
Α) απευθυνθεί άμεσα στις αρμόδιες αρχές
Β) εκτυπώσει το σχετικό φύλο και πάνω σε αυτό να επισημάνει το λάθος
Γ) διορθώσει ψηφιακά το λάθος
8) Τα οχήματα ΦΔΧ με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος μεγαλύτερο από ή ίσο με 3,5 τόνους υπόκεινται σε περιοδικό τεχνικό έλεγχο κάθε
Α) ένα χρόνο
Β) έξι μήνες
Γ) δύο χρόνια
9) Κατά τις μεταφορές διέλευσης Τράνζιτ (transit)
Α) τα εμπορεύματα μεταφέρονται δι' ενός κράτους στο οποίο βρίσκεται και ο τόπος φόρτωσης και ο τόπος εκφόρτωσης
Β) τα εμπορεύματα μεταφέρονται δι' ενός κράτους στο οποίο δεν βρίσκεται ο τόπος φόρτωσης αλλά βρίσκεται ο τόπος εκφόρτωσης
Γ) τα εμπορεύματα μεταφέρονται δι' ενός κράτους στο οποίο δε βρίσκεται ούτε ο τόπος φόρτωσης ούτε ο τόπος εκφόρτωσης
10) Ο έντονος πλευρικός άνεμος ασκεί στο φορτηγό πλευρική δύναμη, η οποία επιδρά στην ευστάθειά του
Α) ευμενώς
Β) δυσμενώς
Γ) ευμενώς ή δυσμενώς ανάλογα με την κλίση της οδού
11) Μέσω της ποτάμιας ναυσιπλοΐας συνήθως μεταφέρονται προϊόντα
Α) υψηλού κόστους και μεγάλου όγκου
Β) χαμηλού κόστους και μικρού όγκου
Γ) χαμηλού κόστους και μεγάλου όγκου
12) «Υπερφόρτωση ενός οχήματος» σημαίνει ότι έχει γίνει υπέρβαση
Α) του μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους
Β) της φέρουσας ικανότητας του άξονα
Γ) του μέγιστου επιτρεπόμενου φορτίου
13) Για τη σωστή τοποθέτηση του φορτίου σχετικά με το κέντρο βάρους του επιλέξτε το σωστό σχήμα
Α) Το φορτίο στην φωτογραφία είναι στην μέση
Β) Το φορτίο στην φωτογραφία είναι αριστερά
Γ) Το φορτίο στην φωτογραφία είναι δεξιά
14) Το διάλειμμα γίνεται
Α) εκτός του οχήματος μόνο
Β) εντός του οχήματος μόνο
Γ) εντός ή εκτός του οχήματος
15) Όχημα μεταφέρεται επάνω σε πλοίο ή τρένο για 9 ώρες, ενώ ο οδηγός του κοιμάται ανενόχλητος σε κλίνη. Ο χρόνος αυτός καταγράφεται
Α) ως άλλη εργασία
Β) ως ανάπαυση
Γ) ως ύπνος
16) Ο καθημερινός έλεγχος της καλής λειτουργίας του οχήματος μπορεί να
Α) εξοικονομήσει χρόνο και χρήμα
Β) καταναλώσει χρόνο και χρήμα
Γ) προκαλέσει σοβαρό ατύχημα
17) Ποια στοιχεία μεταξύ άλλων πρέπει να αναγράφονται στη φορτωτική;
Α) Το όνομα και το τηλέφωνο του αποστολέα
Β) Το τηλέφωνο του παραλήπτη
Γ) Το όνομα και η κατοικία του μεταφορέα
18) Η ημερήσια διατροφή πρέπει να περιλαμβάνει οπωσδήποτε πέντε μερίδες
Α) φρούτων και λαχανικών
Β) νερού
Γ) πουλερικών ή/και ψαριών
19) Όταν φορτώνονται μεικτά φορτία,
Α) τα μεγάλα κιβώτια πρέπει να τοποθετούνται στο κέντρο, ενώ τα μικρότερα πρέπει να αποτελούν τα εξωτερικά τοιχώματα του φορτίου
Β) τα βαριά αντικείμενα πρέπει να αποτελούν τη βάση και το κεντρικό μέρος του φορτίου, ενώ τα ελαφριά αντικείμενα πρέπει να αποτελούν το πάνω και τα πλαϊνά μέρη του φορτίου
Γ) Ανομοιόμορφα αντικείμενα δεν πρέπει να τοποθετούνται στο επάνω μέρος του φορτίου
20) Το τονοχιλιόμετρο είναι μια ευρέως χρησιμοποιούμενη μονάδα μέτρησης
Α) των κερδών μιας μεταφορικής επιχείρησης
Β) του μεταφορικού κόστους του ανά τόνο μεταφερόμενου εμπορεύματος
Γ) του πραγματοποιούμενου μεταφορικού έργου
21) Κάποιος μπορεί να πάθει ηλεκτροπληξία, όταν βρίσκεται πολύ κοντά σε
Α) υψηλές θερμοκρασίες (π.χ. πυρκαγιά)
Β) υψηλές ιάσεις
Γ) χαμηλά ηλεκτρικά πεδία
22) Κατά τη μεταφορά παλετών
Α) το φορτίο πρέπει να ασφαλιστεί στην παλέτα
Β) πρέπει η παλέτα να ασφαλιστεί στο όχημα
Γ) πρέπει και το φορτίο να ασφαλιστεί στην παλέτα και η παλέτα στο όχημα
23) Όταν έχουμε πολλά φορτία διαφορετικού βάρους, το βαρύτερο
Α) δεν τοποθετείται στον διαμήκη άξονα του οχήματος
Β) τοποθετείται στα πλαϊνά τοιχώματα του οχήματος
Γ) τοποθετείται στον διαμήκη άξονα του οχήματος
24) Ο μεταφορέας λαθρομεταναστών υποχρεούται όπως καταβάλει τα έξοδα
Α) για τη διεκπεραίωση της σχετικής γραφειοκρατίας
Β) επαναπροώθησής τους στη χώρα προέλευσής τους
Γ) για την αποκατάσταση της ψυχικής οδύνης των οικογενειών τους
25) Η καμπύλη ροπής παρέχει τη σχέση μεταξύ
Α) της ροπής στρέψης και των στροφών του κινητήρα
Β) της ισχύος και των στροφών του κινητήρα
Γ) της ειδικής κατανάλωσης και των στροφών του κινητήρα
26) Υποχρεούνται απόκτησης ΠΕΙ οι οδηγοί οχημάτων
Α) των οποίων η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα δεν υπερβαίνει τα 45km/h
Β) που χρησιμοποιούνται για εμπορικές μεταφορές εμπορευμάτων
Γ) που χρησιμοποιούνται για τα μαθήματα οδήγησης για τη λήψη ΠΕΙ
27) Στα ατυχήματα με εμπλοκή φορτηγών -σε σχέση με τα ατυχήματα ΙΧ επιβατικών αυτοκινήτων- εμπλέκονται
Α) λιγότερα οχήματα
Β) ισάριθμα οχήματα
Γ) περισσότερα οχήματα
28) Παρεπόμενη ποινή της μεταφοράς λαθρομεταναστών είναι
Α) η ακινητοποίηση του οχήματος για διάστημα τουλάχιστον 90 ημερών
Β) η ακινητοποίηση του οχήματος για διάστημα τουλάχιστον 30 ημερών
Γ) η δήμευση του οχήματος
29) Τα κυλινδρικά φορτία (π.χ. βαρέλια) μπορούν να τοποθετηθούν όρθια, εάν
Α) το μήκος των κυλίνδρων είναι μικρότερο από το διπλάσιο της διαμέτρου
Β) το μήκος των κυλίνδρων είναι μεγαλύτερο από το διπλάσιο της διαμέτρου
Γ) το μήκος των κυλίνδρων είναι μεγαλύτερο από το τριπλάσιο της διαμέτρου
30) Η κεντρομόλος δύναμη στο αυτοκίνητο εξασφαλίζεται από
Α) τα ελαστικά
Β) την ανάρτηση
Γ) τα φρένα
31) Η ισχύς και η ροπή στρέψης διαφοροποιούνται σημαντικά σε συνάρτηση με
Α) το φορτίο και τη διανυόμενη απόσταση
Β) την επιτάχυνση και τον αριθμό των στροφών του κινητήρα
Γ) την επιτάχυνση και το βάθος του πέλματος του ελαστικού
32) Η σωστή ρύθμιση του καθίσματος του οδηγού είναι κρίσιμη για την άνεση και για την ασφάλειά του. Εξαρτάται από
Α) τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της οδού
Β) τα σωματικά χαρακτηριστικά του οδηγού
Γ) το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος του οχήματος
33) Το ABS είναι ηλεκτρονικό σύστημα που έχει ως στόχο
Α) την ταχεία μετάδοση της εντολής της επιβράδυνσης
Β) την πρόβλεψη και αποτροπή της ολίσθησης των κινητήριων τροχών στη φάση της εκκίνησης ή στη φάση της επιτάχυνσης
Γ) την πρόβλεψη και αποτροπή επερχόμενου «μπλοκαρίσματος» των τροχών εξαιτίας της πέδησης
34) Εάν ο αποστολέας ζητήσει από τον μεταφορέα να ελέγξει το μεικτό βάρος των εμπορευμάτων ή την ποσότητά τους αλλά και το περιεχόμενο των δεμάτων, συμφωνά με τη CMR
Α) ο μεταφορέας υποχρεούται να τα ελέγξει χωρίς αμοιβή
Β) ο μεταφορέας υποχρεούται να τα ελέγξει αλλά δικαιούται αμοιβή
Γ) ο μεταφορέας δεν υποχρεούται να τα ελέγξει
35) Από ποια χρονική στιγμή αρχίζει η ευθύνη του μεταφορέα στη διαδικασία της διεθνούς μεταφοράς (CMR);
Α) Η ευθύνη για τη μεταφορά ανήκει εξ ολοκλήρου στον αποστολέα και όχι στον μεταφορέα
Β) Από την παραλαβή του εμπορεύματος μέχρι και την παράδοσή του στον παραλήπτη
Γ) Από τη στιγμή που αποδέχτηκε να κάνει τη μεταφορά μέχρι να φτάσει στον τόπο παράδοσης
36) Φορτηγό κατηγορίας Ν3 (ταξινομημένο το 1980) είναι πλήρως εξοπλισμένο με ζώνες ασφαλείας χωρίς να είναι υποχρεωμένο από το νόμο. Στην περίπτωση αυτή,
Α) ο οδηγός οφείλει να φορά ζώνη ασφαλείας, ενώ ο συνοδηγός όχι
Β) τόσο ο οδηγός όσο και ο συνοδηγός οφείλουν να φορούν ζώνη ασφαλείας
Γ) ούτε ο οδηγός ούτε ο συνοδηγός οφείλουν να φορούν ζώνη ασφαλείας
37) Όταν ανάβει η ενδεικτική λυχνία του μανόμετρου (δείχνει κόκκινο),
Α) ο οδηγός πρέπει να σταματήσει το φορτηγό
Β) η θερμοκρασία έχει υπερβεί τους 100°c
Γ) η πίεση του λαδιού έχει πέσει επικίνδυνα
38) Όταν η αεροδυναμική αντίσταση αυξάνεται, η κατανάλωση καυσίμου
Α) παραμένει σταθερή
Β) μειώνεται
Γ) αυξάνεται
39) Μετά από ένα απότομο φρενάρισμα το φορτίο μπορεί να μην είναι ασφαλές.
Α) Ο οδηγός πρέπει να συνεχίσει με πιο χαμηλή ταχύτητα
Β) Ο οδηγός πρέπει να ενημερώσει τις αστυνομικές αρχές
Γ) Ο οδηγός πρέπει να σταματήσει για να ελέγξει το φορτίο
40) Σε περίπτωση δυο οδηγών, ο οδηγός που δεν οδηγεί κάνει διάλειμμα. Αυτό μπορεί να καταγραφεί στον ψηφιακά ταχογράφο
Α) μόνο ιδιοχείρως
Β) στη θέση «ανάπαυση»
Γ) στη θέση «διάλειμμα 2ου οδηγού»
41) Οι δυνάμεις που ασκούνται στα κινούμενα οχήματα μπορεί να εφαρμόζονται
Α) στον κινητήρα
Β) στην επιφάνεια επαφής του ελαστικού με τις ζάντες
Γ) στο κέντρο βάρους
42) Κατά τις ώρες της ημερήσιας ανάπαυσης, ο οδηγός βρίσκεται
Α) υποχρεωτικά εκτός οχήματος
Β) υποχρεωτικά εντός οχήματος
Γ) εκτός ή εντός οχήματος υπό προϋποθέσεις
43) Κατά τη μεταφορά μη συσκευασμένης ξυλείας σε όχημα με πλευρικά τοιχώματα, αν το ύψος του φορτίου είναι λίγο μεγαλύτερο από το ύψος του μπροστινού, των παραπλεύρων και των πίσω πλευρών του οχήματος τότε
Α) δεν θα πρέπει να πραγματοποιηθεί η μεταφορά
Β) θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν πρόσθετα μέσα πρόσδεσης
Γ) θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί άλλο όχημα μεταφοράς
44) Κατά την κίνηση σε ανωφέρεια, η επίδραση της δύναμης της βαρύτητας -σε σχέση με την επίδρασή της σε επίπεδη επιφάνεια- οδηγεί σε
Α) απαίτηση για μεγαλύτερη δύναμη πέδησης για έλεγχο του οχήματος
Β) απαίτηση για μικρότερη ελκτική δύναμη για την εμπρόσθια κίνηση του οχήματος
Γ) μικρότερη απόσταση ακινητοποίησης
45) Η ημερήσια περίοδος ανάπαυσης μπορεί να χωριστεί σε δυο περιόδους ως εξής:
Α) 9 συνεχόμενες ώρες και αργότερα άλλες 9
Β) 2 συνεχόμενες ώρες και αργότερα άλλες 9
Γ) 2,5 συνεχόμενες ώρες και αργότερα άλλες 9,5
46) Σε περίπτωση αστοχίας του υδροπνευματικού συστήματος πέδησης,
Α) τα φρένα στάθμευσης και έκτακτης ανάγκης λειτουργούν κανονικά
Β) το φρένο έκτακτης ανάγκης λειτουργεί, αλλά το φρένο στάθμευσης όχι
Γ) το φρένο στάθμευσης λειτουργεί, αλλά όχι το φρένο έκτακτης ανάγκης
47) Σε περίπτωση κλαταρίσματος ελαστικών φορτηγού, ο κίνδυνος απώλειας του ελέγχου του οχήματος είναι εν γένει
Α) μεγαλύτερος όταν συμβαίνει σε εμπρόσθιο ελαστικό
Β) μεγαλύτερος όταν συμβαίνει σε οπίσθιο ελαστικό
Γ) ο ίδιος είτε συμβαίνει σε εμπρόσθιο είτε σε οπίσθιο ελαστικό
48) Μπορείτε να συμπληρώσετε το έντυπο της Φιλικής Δήλωσης κατόπιν συμφωνίας με τον άλλο οδηγό σε περίπτωση ατυχήματος με
Α) σοβαρό τραυματισμό ή/και υλικές ζημιές
Β) νεκρό
Γ) υλικές ζημιές
49) Όχημα μεταφέρεται επάνω σε πλοίο ή τρένο για 9 ώρες, ενώ ο οδηγός του κοιμάται ανενόχλητος σε κλίνη. Ο χρόνος αυτός καταγράφεται
Α) ως άλλη εργασία
Β) ως ανάπαυση
Γ) ως ύπνος
50) Η αστάθεια λόγω έντονου πλευρικού ανέμου αντιμετωπίζεται με
Α) αύξηση της ταχύτητας
Β) μείωση της σχέσης μετάδοσης και αύξηση των στροφών του κινητήρα
Γ) μείωση της ταχύτητας κίνησης
51) Αδράνεια ενός οχήματος λέγεται η
Α) δύναμη που αδρανοποιεί το όχημα στο συνεργείο
Β) δύναμη που βοηθά το όχημα στην επιβράδυνση
Γ) αντίσταση στην αλλαγή της κατάστασης κίνησής του
52) Η μάζα ενός σώματος είναι η ποσότητα
Α) των κιλών του
Β) της ύλης του
Γ) του όγκου του
53) Ο έλεγχος της στάθμης των λαδιών πρέπει να γίνεται όταν
Α) το φορτηγό είναι σε στάση και ο κινητήρας δεν λειτουργεί
Β) το φορτηγό είναι σε στάση και ο κινητήρας είναι σε λειτουργία
Γ) το φορτηγό είναι σε κίνηση και ο κινητήρας σε λειτουργία
54) Η επίδραση της δύναμης του βάρους στην κίνηση του οχήματος
Α) είναι σταθερή
Β) μεταβάλλεται ανάλογα με την κλίση της οδού
Γ) μεταβάλλεται ανάλογα με τη θερμοκρασία
55) Κατά την οδήγηση σε κατωφέρεια, συνιστάται
Α) η διατήρηση σταθερής ταχύτητας μέσω της άσκησης σταθερής πίεσης επί του ποδομοχλού πέδησης
Β) η τοποθέτηση του συμπλέκτη στη «νεκρά» θέση για εξοικονόμηση καυσίμου
Γ) η επιλογή κατάλληλης σχέσης ταχύτητας και η ελαχιστοποίηση της χρήσης των φρένων
56) Η απόσταση ακινητοποίησης ενός οχήματος
Α) δεν εξαρτάται από το φορτίο
Β) εξαρτάται από το εκάστοτε φορτίο
Γ) εξαρτάται από το μέγιστο επιτρεπόμενο φορτίο
57) Η πρόσφυση δεν εξαρτάται
Α) από τις καιρικές συνθήκες
Β) από το βάρος του οδηγού
Γ) από τον όγκο του οχήματος
58) Μεταξύ των παρακάτω περιπτώσσεων, μικρότερη δύναμη απαιτείται για
Α) την εκκίνηση ενό φορτηγού
Β) τη διατήρηση σταθερής ταχύτητας
Γ) την ακινητοποίηση ενός φορτηγού
59) Οι ανατροπές φορτηγών προκαλούνται συνήθως από δύο βασικούς τύπους ελιγμών:
Α) προσπέραση σε οδό χωρίς φυσικό διαχωρισμό των κατευθύνσεων κυκλοφορίας και προσπέραση σε αυτοκινητόδρομο
Β) στροφή σταθερής ακτίνας με υψηλή ταχύτητα και ελιγμός αποφυγής εμποδίου με υψηλή ταχύτητα
Γ) στροφή σταθερής ακτίνας με χαμηλή ταχύτητα και ελιγμός αποφυγής εμποδίου με χαμηλή ταχύτητα
60) Όταν το φορτηγό είναι υπερφορτωμένο, ευθύνονται
Α) οι αστυνομικές αρχές
Β) ο οδηγός του οχήματος
Γ) και οι δύο