Σκόρ: {{ getScore() }}
1) Επιβάτης χρησιμοποιεί το λεωφορείο για να μεταβεί σε σταθμό μετρό. Η μετακίνησή του είναι:
Α) Αυτόνομη.
Β) Συνδυασμένη.
Γ) Δωρεάν.
2) Επιβάτης μεταβαίνει με μετρό από το σπίτι του στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Λαρίσης στην Αθήνα. Στη συνέχεια μεταβαίνει με τρένο στη Θεσσαλονίκη. Στη μετακίνηση αυτή:
Α) Το λεωφορείο του ΟΑΣΑ είναι μέσο συμπληρωματικό.
Β) Το τρένο είναι μέσο συμπληρωματικό.
Γ) Το αεροπλάνο είναι μέσο συμπληρωματικό.
3) Στις λεωφορειολωρίδες, η είσοδος δικύκλων:
Α) Απαγορεύεται πάντα.
Β) Επιτρέπεται πάντα.
Γ) Επιτρέπεται ή απαγορεύεται κατά περίπτωση.
4) Ορισμένα οχήματα εξαιρούνται από τον ευρωπαϊκό κανονισμό 561/2006 σχετικά με το ωράριο εργασίας. Μεταξύ αυτών είναι τα οχήματα που:
Α) Μεταφέρουν επιβάτες σε τακτικά δρομολόγια όταν το μήκος της διαδρομής δεν υπερβαίνει τα 60 km.
Β) Των οποίων η ταχύτητα δεν υπερβαίνει τα 40 km/h.
Γ) Λειτουργούν σε ακτίνα 60 km.
5) Σε περίπτωση μεταφοράς μαθητών, ο οδηγός πρέπει να βεβαιωθεί ότι:
Α) Δεν συνομιλούν μεταξύ τους.
Β) Χρησιμοποιούν τα μέσα συγκράτησης που προβλέπονται.
Γ) Δεν παρακολουθούν τηλεόραση.
6) Ο ψηφιακός ταχογράφος αποθηκεύει ψηφιακά στοιχεία σχετικά με:
Α) Τον οδηγό μόνο.
Β) Το όχημα μόνο.
Γ) Τον οδηγό και το όχημα.
7) Η κατανάλωση αλκοόλ προκαλεί στον οδηγό:
Α) Αύξηση του χρόνου αντίδρασης.
Β) Μείωση του χρόνου αντίδρασης.
Γ) Διεύρυνση του οπτικού πεδίου.
8) Όταν η αεροδυναμική αντίσταση αυξάνεται, η κατανάλωση καυσίμου:
Α) Παραμένει σταθερή.
Β) Μειώνεται.
Γ) Αυξάνεται.
9) Σε μεγάλες κατηφόρες με τη συνδυασμένη χρήση φρένων και επιβραδυντή βασικά επιτυγχάνεται:
Α) Επιτάχυνση.
Β) Διατήρηση της ταχύτητας ή ελαφρά επιβράδυνση.
Γ) Ακινητοποίηση.
10) Αν ένα σώμα κινείται ευθύγραμμα και ασκήσουμε σε αυτό μια δύναμη κάθετη στην τροχιά του, τότε το σώμα θα αρχίσει να:
Α) Κινείται κατά τη διεύθυνση της δύναμης που του ασκήθηκε.
Β) Κάνει ευθύγραμμη ταλάντωση.
Γ) Διαγράφει καμπύλη τροχιά.
11) Σε περίπτωση μεταφοράς μαθητών, ο οδηγός πρέπει να βεβαιωθεί ότι:
Α) Δεν συνομιλούν μεταξύ τους.
Β) Η επιβίβαση και αποβίβαση γίνονται σε διπλή σειρά.
Γ) Δεν βγάζουν έξω από το παράθυρο μέρη του σώματος τους.
12) Η κεντρομόλος δύναμη στο αυτοκίνητο εξασφαλίζεται από:
Α) Τα ελαστικά.
Β) Την ανάρτηση.
Γ) Τα φρένα.
13) Στο εσωτερικό ενός οχήματος, εργονομικές αρχές μπορούν να εφαρμοστούν:
Α) Μόνο από τον κατασκευαστή του οχήματος.
Β) Μόνο από τον ιδιοκτήτη του οχήματος.
Γ) Από τον κατασκευαστή και από τον οδηγό του οχήματος.
14) Σε οδούς ταχείας κυκλοφορίας, το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας των λεωφορείων είναι τα:
Α) 70 km/h.
Β) 80 km/h.
Γ) 90 km/h.
15) Οι δυνάμεις που ασκούνται στα κινούμενα οχήματα μπορεί να εφαρμόζονται:
Α) Στον κινητήρα.
Β) Στο κέντρο στροφής.
Γ) Στην επιφάνεια επαφής των τροχών με το οδόστρωμα.
16) Τα λεωφορεία που μεταφέρουν επιβάτες σε αεροδρόμια, εκτελούν:
Α) Αυτόνομο μεταφορικό έργο.
Β) Ανταγωνιστικό μεταφορικό έργο.
Γ) Συμπληρωματικό μεταφορικό έργο.
17) Κατά τον έλεγχο αποσύμπλεξης: αποσυμπλέκουμε με τον κινητήρα σε λειτουργία και σε περίπου 4 δευτερόλεπτα «βάζουμε» όπισθεν. Ο συμπλέκτης έχει πρόβλημα αν:
Α) Διακοπεί η λειτουργία του κινητήρα.
Β) Ακουστεί θόρυβος.
Γ) Δεν διακοπεί η λειτουργία του κινητήρα.
18) Διαδρομές που πραγματοποιούνται εξ ολοκλήρου εκτός δημόσιας οδού χαρακτηρίζονται ως:
Α) Άλλη εργασία.
Β) Περίοδος ημερήσιας ανάπαυσης.
Γ) Χρόνος οδήγησης.
19) Ο καθοριστικότερος παράγοντας πρόκλησης ή αποτροπής ενός ατυχήματος είναι:
Α) Τα έργα υποδομής.
Β) Οι καιρικές συνθήκες.
Γ) Ο άνθρωπος.
20) Σε περίπτωση ατυχήματος με τραυματίες που έχουν έρθει σε επαφή με το ηλεκτρικό ρεύμα:
Α) Δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να επιχειρήσετε τον απεγκλωβισμό τους.
Β) Μπορείτε να επιχειρήσετε απεγκλωβισμό μόνο αν διαθέτετε αντικείμενο που είναι καλός αγωγός του ρεύματος.
Γ) Μπορείτε να επιχειρήσετε απεγκλωβισμό μόνο αν διαθέτετε αντικείμενο που είναι κακός αγωγός του ρεύματος.
21) Ο υποχρεωτικός εξοπλισμός ασφαλείας όλων των λεωφορείων δεν περιλαμβάνει:
Α) Εργαλεία.
Β) Προειδοποιητικό τρίγωνο.
Γ) Παιδικά καθίσματα.
22) Κατά τη διάρκεια της περιόδου ημερήσιας ανάπαυσης, απαγορεύεται η εργασία:
Α) Στον κλάδο μεταφοράς ανθρώπων ή αγαθών εκτός αν ο οδηγός είναι ιδιοκτήτης του οχήματος.
Β) Σε οποιονδήποτε κλάδο εργασίας.
Γ) Στον κλάδο μεταφοράς ανθρώπων ή αγαθών μόνο.
23) «Υπερφόρτωση ενός οχήματος» σημαίνει ότι έχει γίνει υπέρβαση:
Α) Του μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους.
Β) Της φέρουσας ικανότητας του άξονα.
Γ) Του μέγιστου επιτρεπόμενου φορτίου.
24) Κατά τη διάρκεια της διαδρομής, ο ανεφοδιασμός πρέπει να αποφεύγεται. Αν είναι απολύτως αναγκαίος, οι επιβάτες πρέπει να βρίσκονται:
Α) Εκτός του οχήματος.
Β) Εκτός του οχήματος και γύρω από αυτό.
Γ) Εντός του οχήματος.
25) Ένα λεωφορείο έχει μεικτό βάρος 16 τόνους και μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος 19 τόνους. Το απόβαρό του είναι 11.500 κιλά. Το ωφέλιμο φορτίο του είναι:
Α) 7,5 τόνοι.
Β) 4,5 τόνοι.
Γ) 4 τόνοι.
26) Σε κίνηση σε κατωφέρεια, η δύναμη της βαρύτητας συμβάλλει στη:
Α) Μείωση της ταχύτητας κίνησης του οχήματος.
Β) Αύξηση της απαιτούμενης δύναμης πέδησης για έλεγχο του οχήματος.
Γ) Μείωση της απόστασης ακινητοποίησης.
27) Σε περίπτωση ατυχήματος, κατά την οποία κάποιος έχει περιέλθει σε κατάστασης σοκ, συνιστάται να:
Α) Του προσφέρετε νερό.
Β) Τον καθησυχάστε με ψύχραιμα λόγια.
Γ) Του μιλήσετε έντονα για να τον συνετίσετε.
28) Μετά την οδήγηση 4,5 ωρών, ο οδηγός πρέπει να σταματήσει για διάλειμμα:
Α) Τουλάχιστον 45 λεπτών.
Β) Το πολύ 45 λεπτών.
Γ) Τουλάχιστον 35 λεπτών.
29) Η ζώνη ασφαλείας:
Α) Περιορίζει την ελευθερία κινήσεων.
Β) Δεν προστατεύει τον οδηγό σε περίπτωση ατυχήματος.
Γ) Προφυλάσσει τον οδηγό σε περίπτωση ατυχήματος.
30) Το μέγεθος της ειδικής κατανάλωσης είναι:
Α) Το μέτρο της επίδρασης που ασκεί μία δύναμη κατά τη διάρκεια της περιστροφής ενός σώματος.
Β) Ο ρυθμός παραγωγής έργου.
Γ) Η ποσότητα του καυσίμου που καταναλώνεται σε μία ώρα οδήγησης.
31) Ο περιοριστής ταχύτητας έχει ως σκοπό να περιορίσει την ταχύτητα του λεωφορείου:
Α) Ανάλογα με τα όρια ταχύτητας κάθε οδού.
Β) Σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.
Γ) Κάτω από ένα συγκεκριμένο όριο.
32) Η καμπύλη ισχύος παρέχει τη σχέση μεταξύ:
Α) Της ροπής στρέψης του κινητήρα και των στροφών.
Β) Της ισχύος του κινητήρα και των στροφών.
Γ) Της ειδικής κατανάλωσης του κινητήρα και των στροφών.
33) Σε περίπτωση που λαθρομετανάστης χάσει τη ζωή του κατά την είσοδό του στη χώρα, ο μεταφορέας:
Α) Απαλλάσσεται.
Β) Έχει διοικητικές μόνο κυρώσεις.
Γ) Τιμωρείται μέχρι και με ισόβια κάθειρξη.
34) Σε περίπτωση δύο οδηγών, ο οδηγός που δεν οδηγεί αλλά βοηθά στην πλοήγηση καταγράφεται στον ψηφιακό ταχογράφο στη θέση:
Α) «2ος οδηγός».
Β) «Διαθεσιμότητα».
Γ) «Άλλες εργασίες».
35) Ο οδηγός λεωφορείου πρέπει πρωτίστως να ενδιαφέρεται για:
Α) Την έγκαιρη άφιξη στον προορισμό του.
Β) Την οικονομία καυσίμου και την προστασία του περιβάλλοντος.
Γ) Την ασφάλεια των επιβατών.
36) Η εφαρμογή της ορθολογικής οδήγησης αποφέρει μείωση:
Α) Της ηχορύπανσης.
Β) Της οικονομίας καυσίμου.
Γ) Στα τέλη κυκλοφορίας.
37) Συγκρίνοντας τον πετρελαιοκινητήρα με το βενζινοκινητήρα, ο πετρελαιοκινητήρας:
Α) Λειτουργεί σε μεγαλύτερο αριθμό στροφών.
Β) Έχει υψηλότερη απόδοση ισχύος.
Γ) Προσφέρει οικονομία στην κατανάλωση καυσίμου.
38) Για την απο/επιβίβαση ατόμων με μειωμένη κινητικότητα χωρίς συνοδό, ίσως απαιτηθεί η συνδρομή του οδηγού. Ο οδηγός οφείλει να:
Α) Παράσχει πάντοτε την απαραίτητη βοήθεια.
Β) Ζητήσει επιτακτικά από κάποιον επιβάτη να βοηθήσει.
Γ) Μην εγκαταλείψει τη θέση του σε καμμία περίπτωση.
39) Η παράλειψη κάποιου γεύματος κατά τη διάρκεια της ημέρας οδηγεί σε:
Α) Απώλεια σωματικού βάρους.
Β) Αύξηση σωματικού βάρους.
Γ) Υπερβολική κατανάλωση τροφής στο επόμενο γεύμα.
40) Το σύστημα πέδησης με πεπιεσμένο αέρα είναι:
Α) Αποκλειστικά πνευματικό.
Β) Αμιγώς πνευματικό ή υδροπνευματικό.
Γ) Αποκλειστικά υδροπνευματικό.
41) Όταν ο δρόμος είναι βρεγμένος, παγωμένος ή έχει λάδια, συνιστάται εν γένει:
Α) Η μείωση της ταχύτητας κίνησης.
Β) Η αύξηση της ταχύτητας κίνησης.
Γ) Η απότομη πίεση του ποδομοχλού πέδησης.
42) Κατά την κίνηση σε ανωφέρεια, η επίδραση της δύναμης της βαρύτητας -σε σχέση με την επίδρασή της σε επίπεδη επιφάνεια- οδηγεί σε:
Α) Απαίτηση για μικρότερη δύναμη πέδησης για έλεγχο του οχήματος.
Β) Απαίτηση για μικρότερη ελκτική δύναμη για την εμπρόσθια κίνηση του οχήματος.
Γ) Μεγαλύτερη απόσταση ακινητοποίησης.
43) Σε περίπτωση μεταφοράς μαθητών, ο οδηγός πρέπει να βεβαιωθεί ότι:
Α) Η επιβίβαση και αποβίβαση γίνονται σε διπλή σειρά.
Β) Δεν πετούν αντικείμενα έξω από τα παράθυρα.
Γ) Η επιβίβαση και αποβίβαση γίνονται από την αριστερή πλευρά του λεωφορείου.
44) Η μέγιστη διάρκεια εργασίας για δυο οδηγούς εντός οχήματος είναι:
Α) 10 ώρες.
Β) 20 ώρες.
Γ) 30 ώρες.
45) Μεταξύ των παρακάτω περιπτώσεων, μικρότερη δύναμη απαιτείται:
Α) Για την εκκίνηση ενός λεωφορείου.
Β) Για τη διατήρηση σταθερής ταχύτητας.
Γ) Για την ακινητοποίηση ενός λεωφορείου.
46) Εντός διαστήματος 4,5 ωρών οδήγησης, ο οδηγός μπορεί να κάνει στάση για διάλειμμα διάρκειας:
Α) 15 λεπτών ακολουθούμενη από μία 30 λεπτών.
Β) 30 λεπτών ακολουθούμενη από μία 15 λεπτών.
Γ) 10 λεπτών ακολουθούμενη από μία 35 λεπτών.
47) Το φορτίο ενός οχήματος κατανέμεται:
Α) Στους άξονες και μέσω αυτών στους τροχούς.
Β) Στα κέντρα βάρους του και, στη συνέχεια, στους τροχούς.
Γ) Ομοιόμορφα σε όλο το πλάτος της οδού.
48) Ο όρος «λαθρομετανάστης» περιλαμβάνει τις περιπτώσεις αλλοδαπών που:
Α) Εισέρχονται στη χώρα χωρίς νόμιμο ταξιδιωτικό έγγραφο.
Β) Εργάζονται χωρίς ασφάλιση.
Γ) Είναι ανεπιθύμητοι στη χώρα τους.
49) Τα ατυχήματα με εμπλοκή λεωφορείων -σε σχέση με τα ατυχήματα ix επιβατικών αυτοκινήτων- έχουν:
Α) Λιγότερα θύματα.
Β) Ισάριθμα θύματα.
Γ) Περισσότερα θύματα.
50) Η υιοθέτηση των αρχών της ασφαλούς φόρτωσης επιβατών και αποσκευών οδηγεί σε:
Α) Οικονομία στην κατανάλωση καυσίμου.
Β) Μικρότερη ευστάθεια οχήματος.
Γ) Μεγαλύτερη απόσταση ακινητοποίησης.
51) Στην Ελλάδα, το συνηθέστερο -ανταγωνιστικό του αστικού λεωφορείου- μέσο μεταφοράς είναι:
Α) Ο σιδηρόδρομος.
Β) Το ΙΧΕ.
Γ) Το τρόλεϊ.
52) Το ηλεκτρονικό σύστημα ρύθμισης και αντιμετώπισης της ολίσθησης των κινητηρίων τροχών (ASR) παρεμβαίνει:
Α) Στο σύστημα διεύθυνσης ή/και στην πίεση των εμπρόσθιων ελαστικών.
Β) Στο σύστημα πέδησης ή/και στην παροχή καυσίμου.
Γ) Στο σύστημα διεύθυνσης ή/και στην πίεση των οπισθίων ελαστικών.
53) Τα παιδιά είναι ειδική κατηγορία χρηστών των λεωφορείων και χρειάζονται ειδική αντιμετώπιση από τον οδηγό λόγω:
Α) Της μη πλήρως αναπτυγμένης κριτικής ικανότητας.
Β) Της φλυαρίας τους.
Γ) Της απροθυμίας τους να πάνε σχολείο.
54) Η εκτεταμένη χρήση των φρένων προκαλεί μείωση της απόδοσής τους λόγω:
Α) Αύξησης της θερμοκρασίας.
Β) Πτώσης της πίεσης.
Γ) Πτώσης της θερμοκρασίας.
55) Ανταγωνισμός μεταξύ διαφορετικών μεταφορικών μέσων υπάρχει συνήθως μεταξύ:
Α) Αυτόνομων μετακινήσεων.
Β) Διεθνών μετακινήσεων.
Γ) Έκτακτων μετακινήσεων.
56) Όταν ανάβει εν κινήσει η ενδεικτική λυχνία θερμοκρασίας (δείχνει κόκκινο):
Α) Ο οδηγός πρέπει να σταματήσει το λεωφορείο.
Β) Η θερμοκρασία δεν έχει υπερβεί τους 50°c.
Γ) Η θερμοκρασία έχει πέσει κάτω από τους 0°c.
57) Οι επιβάτες ενός λεωφορείου επηρεάζονται:
Α) Από την ένταση του πλευρικού ανέμου.
Β) Από την αδράνεια, αλλά όχι από την ορμή.
Γ) Και από την ορμή και από την αδράνεια.
58) Σε λεωφορεία όπου η χρήση ζώνης ασφαλείας είναι υποχρεωτική, οι επιβάτες πρέπει να ενημερώνονται γι' αυτή τους την υποχρέωση:
Α) Μόνο από τον οδηγό.
Β) Μόνο μέσω οπτικοακουστικών μηνυμάτων.
Γ) Είτε από τον οδηγό είτε μέσω οπτικοακουστικών μηνυμάτων.
59) Ο κινητήρας των οχημάτων μετατρέπει:
Α) Τη χημική ενέργεια του καυσίμου σε μηχανικό έργο.
Β) Τη θερμική ενέργεια του καυσίμου σε μηχανικό έργο.
Γ) Τη χημική ενέργεια του καυσίμου σε θερμότητα.
60) Στην Ελλάδα, οι συνηθέστεροι τύποι συγκρούσεων μεταξύ λεωφορείων και ix επιβατικών αυτοκινήτων είναι οι:
Α) Νωτομετωπικές.
Β) Μετωπικές.
Γ) Πλαγιομετωπικές.