Σκόρ: {{ getScore() }}
1) Σε περίπτωση δύο οδηγών:
Α) Μπορούν να εφαρμοστούν στον καθένα από αυτούς οι διατάξεις που ισχύουν στην περίπτωση του ενός.
Β) Δεν μπορούν να εφαρμοστούν στον καθένα από αυτούς οι διατάξεις που ισχύουν στην περίπτωση του ενός.
Γ) Όποιος δεν οδηγεί πρέπει να έχει πρόσβαση σε κλίνη.
2) Αδράνεια ενός οχήματος ονομάζεται:
Α) Η δύναμη που αδρανοποιεί το όχημα στο συνεργείο.
Β) Η δύναμη που βοηθά το όχημα στην επιβράδυνση.
Γ) Η αντίσταση στην αλλαγή της κατάστασης κίνησής του.
3) Ανάπαυση είναι κάθε περίοδος χωρίς διακοπή, κατά τη διάρκεια της οποίας ο οδηγός:
Α) Πρέπει να κοιμάται.
Β) Μπορεί να διαθέτει ελεύθερα το χρόνο του.
Γ) Δεν επιτρέπεται να κάνει σωματική άσκηση.
4) Σε οδούς ταχείας κυκλοφορίας, το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας των λεωφορείων είναι τα:
Α) 70 km/h.
Β) 80 km/h.
Γ) 90 km/h.
5) Λεωφορείο βρίσκεται σε στενή και απότομη κατηφόρα και η διέλευση ενός άλλου λεωφορείου που έρχεται αντίθετα είναι δυσχερής. Οφείλει να οπισθοδρομήσει:
Α) Ο οδηγός του λεωφορείου που κατέρχεται.
Β) Ο οδηγός του λεωφορείου που ανέρχεται.
Γ) Ο οδηγός του ελαφρύτερου εκ των δύο λεωφορείων.
6) Συγκρίνοντας τον πετρελαιοκινητήρα με το βενζινοκινητήρα, ο πετρελαιοκινητήρας:
Α) Λειτουργεί σε μικρότερο αριθμό στροφών.
Β) Έχει μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου.
Γ) Είναι λιγότερο θορυβώδης.
7) Η υιοθέτηση των αρχών της ασφαλούς φόρτωσης επιβατών και αποσκευών οδηγεί σε:
Α) Μικρότερο χρόνο αναμονής στις ενδιάμεσες στάσεις.
Β) Μεγαλύτερη φθορά στα μηχανικά μέρη του οχήματος.
Γ) Αύξηση της πιθανότητας τραυματισμού των επιβατών.
8) Μεταξύ των απαιτούμενων πληροφοριακών στοιχείων των επιβατών, που πρέπει να μεταβιβάζουν οι μεταφορείς στις Αρμόδιες Αρχές, δεν είναι:
Α) Η διεύθυνση κατοικίας.
Β) Η ημερομηνία γέννησης.
Γ) Το σημείο διάβασης των συνόρων.
9) Για την εκτέλεση διεθνών μεταφορών επιβατών με πούλμαν και λεωφορεία, κάθε μεταφορέας πρέπει να διαθέτει ειδική κοινοτική άδεια. Η άδεια αυτή πρέπει να ανανεώνεται κάθε:
Α) 5 χρόνια.
Β) 15 χρόνια.
Γ) 5 χρόνια μετά το 65ο έτος ηλικίας.
10) Το κάθισμα του οδηγού συνιστάται να προσαρμόζεται κατάλληλα, ώστε το πόδι του οδηγού:
Α) Να μένει ελαφρά λυγισμένο τη στιγμή που ενεργοποιεί τον ποδομοχλό του συμπλέκτη.
Β) Να αγγίζει οριακά τους ποδομοχλούς.
Γ) Να μένει ελαφρά λυγισμένο τη στιγμή που ενεργοποιεί την πέδη στάθμευσης.
11) Μεταξύ των παρακάτω περιπτώσεων, μικρότερη δύναμη απαιτείται:
Α) Για την εκκίνηση ενός λεωφορείου.
Β) Για τη διατήρηση σταθερής ταχύτητας.
Γ) Για την ακινητοποίηση ενός λεωφορείου.
12) Κατά τον έλεγχο ολίσθησης: επιλέγουμε μία «υψηλή» σχέση στο κιβώτιο με τον κινητήρα σε λειτουργία, «δένουμε» το χειρόφρενο, συμπλέκουμε και εκκινούμε. Ο συμπλέκτης έχει πρόβλημα αν:
Α) Διακοπεί η λειτουργία του κινητήρα.
Β) Ακουστεί θόρυβος.
Γ) Δεν διακοπεί η λειτουργία του κινητήρα.
13) Κατά τη λειτουργία των επιβραδυντών:
Α) Αξιοποιείται η τριβή για την ανάπτυξη δύναμης πέδησης.
Β) Ανάβουν τα φώτα πέδησης.
Γ) Απενεργοποιείται αυτόματα το abs.
14) Η μεταφορά προσώπων σε συνέδρια, σεμινάρια, πολιτιστικές, αθλητικές και κοινωνικές εκδηλώσεις από τα οικεία Κ.Τ.Ε.Λ. ή Ρ.Ο.Δ.Α.:
Α) Απαγορεύεται.
Β) Επιτρέπεται πάντοτε.
Γ) Επιτρέπεται υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις.
15) Από την υποχρέωση χρήσης ζώνης ασφαλείας δεν εξαιρούνται:
Α) Οι έγκυες γυναίκες.
Β) Άτομα που το ανάστημά τους είναι κάτω από 1,50 m.
Γ) Άτομα που το βάρος τους υπερβαίνει τα 120 kg.
16) Στην περίπτωση που συγκεκριμένη κατηγορία οδηγών έχει συνάψει με την εργοδοσία συλλογική σύμβαση εργασίας με ευνοϊκότερους όρους απασχόλησης από αυτούς της ευρωπαϊκής νομοθεσίας τότε:
Α) Υπερισχύουν οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί.
Β) Υπερισχύουν οι διατάξεις της συλλογικής σύμβασης εργασίας.
Γ) Αρμόδιο να κρίνει τις διατάξεις που υπερισχύουν είναι το διαιτητικό δικαστήριο.
17) Σε περίπτωση ατυχήματος, μία από τις πρώτες ενέργειες που πρέπει να γίνουν είναι:
Α) Η αφαίρεση του κράνους των μοτοσικλετιστών.
Β) Το σβήσιμο του κινητήρα.
Γ) Η ενημέρωση των οικογενειών των επιβατών.
18) Κάποιοι επιβάτες μπορεί να εκδηλώσουν αποκλίνουσα συμπεριφορά. Σ' αυτήν την περίπτωση, συνιστάται όπως ο οδηγός:
Α) Τους ζητήσει αμέσως να εγκαταλείψουν το λεωφορείο.
Β) Τους επιπλήξει παρουσία των υπολοίπων επιβατών.
Γ) Τους επιπλήξει ευγενικά και χαμηλόφωνα.
19) Με την οικολογική και οικονομική οδήγηση δεν επιτυγχάνεται:
Α) Μείωση των οδικών ατυχημάτων.
Β) Οικονομία στην κατανάλωση καυσίμου.
Γ) Αύξηση των εκπομπών αερίων ρύπων.
20) Ο έλεγχος της πίεσης του λαδιού γίνεται όταν:
Α) Το λεωφορείο είναι σε στάση και ο κινητήρας δεν λειτουργεί.
Β) Γίνεται αλλαγή λαδιών.
Γ) Το λεωφορείο είναι σε κίνηση και ο κινητήρας σε λειτουργία.
21) Το φορτίο του οχήματος είναι μία πρόσθετη δύναμη που ασκείται σε αυτό:
Α) Μόνο όταν είναι σε σχάση.
Β) Είτε είναι σε στάση είτε κινείται.
Γ) Μόνο όταν κινείται.
22) Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται κατά την επιβίβαση και αποβίβαση επιβατών. Πρέπει να ελέγχετε για αποφυγή τραυματισμών:
Α) Μόνο με τον εσωτερικό καθρέπτη.
Β) Μόνο με τον εξωτερικό καθρέπτη.
Γ) Και με τον εσωτερικό και με τον εξωτερικό καθρέπτη.
23) Η αλλαγή ταχυτήτων συνεπάγεται μεταβολή της ροπής στρέψης που μεταδίδεται από τον κινητήρα στους τροχούς (μέσω του συστήματος μετάδοσης κίνησης). Η αλλαγή σχέσης μετάδοσης πρέπει να γίνεται:
Α) Στην πράσινη περιοχή του στροφομέτρου.
Β) Στην κίτρινη περιοχή του στροφομέτρου.
Γ) Στην κόκκινη περιοχή του στροφομέτρου.
24) Το μέτρο της φυγόκεντρου δύναμης είναι σε σχέση με το μέτρο της κεντρομόλου:
Α) Μικρότερο.
Β) Ίσο.
Γ) Μεγαλύτερο.
25) Η μέγιστη διάρκεια εργασίας σε διάστημα δύο ημερολογιακών εβδομάδων είναι:
Α) 112 ώρες.
Β) 144 ώρες.
Γ) 90 ώρες.
26) Η οικολογική και οικονομική οδήγηση είναι ένα μέτρο πολιτικής αντιμετώπισης:
Α) Της κλιματικής αλλαγής.
Β) Της κυκλοφοριακής συμφόρησης.
Γ) Της εισόδου στο Δακτύλιο της Αθήνας.
27) Σε κατωφέρειες, συνιστάται η οδήγηση:
Α) Στην πράσινη περιοχή του στροφομέτρου.
Β) Στην κίτρινη περιοχή του στροφομέτρου.
Γ) Στην κόκκινη περιοχή του στροφομέτρου.
28) Η οδήγηση με στροφές κινητήρα περισσότερες από αυτές που αντιστοιχούν στην περιοχή μέγιστης ισχύος πρέπει να αποφεύγεται διότι:
Α) Αυξάνονται οι επιδόσεις του κινητήρα, αλλά και η κατανάλωση καυσίμου.
Β) Αυξάνεται η κατανάλωση καυσίμου χωρίς να αυξάνονται οι επιδόσεις του κινητήρα.
Γ) Μειώνεται η κατανάλωση καυσίμου, όπως και οι επιδόσεις του κινητήρα.
29) Ο ηλεκτρομαγνητικός επιβραδυντής λειτουργεί με:
Α) Μηδενισμό της παροχής πετρελαίου μέσω ποδομοχλού.
Β) Έγχυση λαδιού.
Γ) Έλεγχο της ισχύος του ρεύματος.
30) Η διευκόλυνση εισόδου στη χώρα λαθρομεταναστών επισύρει στον οδηγό:
Α) Μόνο χρηματικό πρόστιμο.
Β) Υποχρεωτική αργία από την εργασία του.
Γ) Ποινή φυλάκισης από 1 έως 5 έτη για κάθε μεταφερόμενο πρόσωπο.
31) Οικονομία καυσίμου επιτυγχάνεται οδηγώντας με:
Α) Υψηλές στροφές του κινητήρα.
Β) Χαμηλές στροφές του κινητήρα.
Γ) Διαρκείς εναλλαγές σχέσεων μετάδοσης.
32) Υποχρεούνται να κατέχουν ΠΕΙ οι οδηγοί οχημάτων:
Α) Των οποίων η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα δεν υπερβαίνει τα 45 km/h.
Β) Τα οποία χρησιμοποιούνται για εμπορικές μεταφορές επιβατών ή εμπορευμάτων.
Γ) Τα οποία χρησιμοποιούνται για τα μαθήματα οδήγησης για την απόκτηση ΠΕΙ.
33) Μεταξύ των απαιτούμενων πληροφοριακών στοιχείων των επιβατών, που πρέπει να μεταβιβάζουν οι μεταφορείς στις Αρμόδιες Αρχές, δεν είναι:
Α) Η ιθαγένεια.
Β) Το όνομα πατρός.
Γ) Ο αριθμός του χρησιμοποιούμενου ταξιδιωτικού εγγράφου.
34) Το στροφόμετρο βρίσκεται στον πίνακα οργάνων του οχήματος και πληροφορεί τον οδηγό σχετικά με:
Α) Τον αριθμό των στροφών/δευτερόλεπτο του κινητήρα.
Β) Τον αριθμό των στροφών ανά λεπτό του κινητήρα.
Γ) Το μέσο ωριαίο αριθμό στροφών του κινητήρα.
35) Κατά την κίνηση σε κατωφέρεια, σε σχέση με την οδήγηση σε επίπεδη επιφάνεια:
Α) Η απόσταση ακινητοποίησης μειώνεται.
Β) Η απόσταση ακινητοποίησης δεν αλλάζει.
Γ) Η απόσταση ακινητοποίησης αυξάνεται.
36) Κατά την κίνηση σε ανωφέρεια, η επίδραση της δύναμης της βαρύτητας -σε σχέση με την επίδρασή της σε επίπεδη επιφάνεια- οδηγεί σε:
Α) Απαίτηση για μεγαλύτερη δύναμη πέδησης για έλεγχο του οχήματος.
Β) Απαίτηση για μικρότερη ελκτική δύναμη για την εμπρόσθια κίνηση του οχήματος.
Γ) Μικρότερη απόσταση ακινητοποίησης.
37) Κατά την οδήγηση σε λεωφορειολωρίδα (με κατεύθυνση ίδια με αυτή της υπόλοιπης κυκλοφορίας) στο δεξί άκρο του οδοστρώματος, υπάρχει μεγάλος κίνδυνος πρόκλησης ατυχήματος:
Α) Στις στάσεις κατά την απο/επιβίβαση.
Β) Στις δεξιές στροφές των υπολοίπων οχημάτων.
Γ) Στις αριστερές στροφές των υπολοίπων οχημάτων.
38) Παλαιό υπεραστικό λεωφορείο (προ του 2003) είναι εξοπλισμένο με ζώνες ασφαλείας μόνο για τους επιβάτες. Υποχρέωση χρήσης ζώνης ασφαλείας:
Α) Δεν έχει κανείς.
Β) Έχουν μόνο οι επιβάτες.
Γ) Έχουν και ο οδηγός και οι επιβάτες.
39) Λόγω κυκλοφοριακής συμφόρησης προκλήθηκε καθυστέρηση στο δρομολόγιο ενός λεωφορείου. Ο οδηγός για να φτάσει στον προορισμό του πρέπει να:
Α) Αυξήσει την ταχύτητα κίνησης.
Β) Μειώσει την ταχύτητα κίνησης.
Γ) Μην μεταβάλει την ταχύτητα κίνησης.
40) Σε αυτοκινητόδρομους:
Α) Απαγορεύεται η είσοδος λεωφορείων.
Β) Απαγορεύεται η είσοδος σχολικών λεωφορείων.
Γ) Το ανώτατο όριο ταχύτητας λεωφορείων είναι 100 km/h.
41) Η καμπύλη ισχύος παρέχει τη σχέση μεταξύ:
Α) Της ροπής στρέψης του κινητήρα και των στροφών.
Β) Της ισχύος του κινητήρα και των στροφών.
Γ) Της ειδικής κατανάλωσης του κινητήρα και των στροφών.
42) Κάποιο ΑμεΑ χρειάζεται πολύ χρόνο για να επιβιβαστεί στο λεωφορείο, αλλά δεν θέλει βοήθεια από τρίτους. Ο οδηγός οφείλει να:
Α) Βοηθήσει για να επιταχυνθεί η διαδικασία.
Β) Παραχωρήσει το χρόνο που απαιτείται.
Γ) Ρωτήσει τους υπόλοιπους επιβάτες αν θέλουν να περιμένουν ή όχι.
43) Ο υποχρεωτικός εξοπλισμός ασφαλείας ενός λεωφορείου περιλαμβάνει:
Α) Σφυρί θραύσης παραθύρων και σφήνες αναστολής κύλισης (τάκους).
Β) Ράμπα πρόσβασης ΑμεΑ και αντιθαμβωτικό υγρό.
Γ) Εφεδρικό δοχείο καυσίμου και αντιολισθητικές αλυσίδες.
44) Δύο φορές την εβδομάδα, η μέγιστη ημερήσια διάρκεια οδήγησης μπορεί να επεκταθεί στις:
Α) 8 ώρες.
Β) 10 ώρες.
Γ) 12 ώρες.
45) Κάθε οδηγός που οδηγεί όχημα εξοπλισμένο με ψηφιακό ταχογράφο υποχρεούται να διαθέτει:
Α) «Έξυπνη κάρτα».
Β) Ψηφιακό ρολόι.
Γ) Συσκευή αυτόματης διέλευσης διοδίων.
46) Εξαιρούνται της υποχρέωσης εξοπλισμού με ταχογράφο τα λεωφορεία που:
Α) Έχουν ηλικία μεγαλύτερη των 10 ετών.
Β) Κυκλοφορούν και σε χώρες εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Γ) Που ανήκουν στο στρατό.
47) Η ημερήσια περίοδος ανάπαυσης μπορεί να χωριστεί σε δύο περιόδους ως εξής:
Α) 9 συνεχόμενες ώρες και αργότερα άλλες 9.
Β) 2 συνεχόμενες ώρες και αργότερα άλλες 9.
Γ) 2,5 συνεχόμενες ώρες και αργότερα άλλες 9,5.
48) Η παράλειψη κάποιου γεύματος κατά τη διάρκεια της ημέρας οδηγεί σε:
Α) Απώλεια σωματικού βάρους.
Β) Αύξηση σωματικού βάρους.
Γ) Υπερβολική κατανάλωση τροφής στο επόμενο γεύμα.
49) Διάλειμμα είναι κάθε περίοδος κατά τη διάρκεια της οποίας ο οδηγός δεν επιτρέπεται να οδηγεί ή να:
Α) Κάνει οποιαδήποτε σωματική άσκηση.
Β) Γευματίζει.
Γ) Εκτελεί κάποια άλλη εργασία.
50) Κατά την κίνηση σε ανωφέρεια, η επίδραση της δύναμης της βαρύτητας -σε σχέση με την επίδρασή της σε επίπεδη επιφάνεια- οδηγεί σε:
Α) Απαίτηση για μικρότερη δύναμη πέδησης για έλεγχο του οχήματος.
Β) Απαίτηση για μικρότερη ελκτική δύναμη για την εμπρόσθια κίνηση του οχήματος.
Γ) Μεγαλύτερη απόσταση ακινητοποίησης.
51) Η ακριβής πίεση των ελαστικών πρέπει να ελέγχεται το αργότερο:
Α) 1 φορά το εξάμηνο.
Β) 1 φορά το μήνα.
Γ) 1 φορά το χρόνο.
52) Μετά την παρέλευση πενταετίας από την κτήση ΠΕΙ, ο οδηγός προκειμένου να συνεχίσει να ασκεί το επάγγελμα:
Α) Υποχρεούται να επαναλάβει την αρχική επιμόρφωση και να μετέχει στις εξετάσεις.
Β) Υποχρεούται να παρακολουθήσει μαθήματα περιοδικής κατάρτισης.
Γ) Δεν έχει καμμία υποχρέωση εφόσον έχει αποκτήσει, κατόπιν εξετάσεων, το ΠΕΙ αρχικής επιμόρφωσης.
53) Κατά τον έλεγχο αποσύμπλεξης: αποσυμπλέκουμε με τον κινητήρα σε λειτουργία και σε περίπου 4 δευτερόλεπτα «βάζουμε» όπισθεν. Ο συμπλέκτης έχει πρόβλημα αν:
Α) Διακοπεί η λειτουργία του κινητήρα.
Β) Ακουστεί θόρυβος.
Γ) Δεν διακοπεί η λειτουργία του κινητήρα.
54) Οι αισθητήρες ενός συστήματος ASR «μετρούν»:
Α) Τη διαφορά της ταχύτητας περιστροφής των κινητηρίων από αυτή των μη κινητηρίων τροχών.
Β) Το συντελεστή πρόσφυσης τροχού-οδοστρώματος.
Γ) Την απόλυτη ταχύτητα περιστροφής των τροχών.
55) Το ηλεκτρονικό σύστημα ρύθμισης και αντιμετώπισης της ολίσθησης των κινητηρίων τροχών (ASR) παρεμβαίνει:
Α) Στο σύστημα διεύθυνσης ή/και στην πίεση των εμπρόσθιων ελαστικών.
Β) Στο σύστημα πέδησης ή/και στην παροχή καυσίμου.
Γ) Στο σύστημα διεύθυνσης ή/και στην πίεση των οπισθίων ελαστικών.
56) Σε περίπτωση ατυχήματος με τραυματίες, αν κάποιος από αυτούς έχει χάσει τις αισθήσεις του, συνιστάται να:
Α) Του αφαιρέσετε τα ρούχα.
Β) Του προσφέρετε τροφή υψηλής θρεπτικής αξίας.
Γ) Του εξασφαλίσετε την απρόσκοπτη δίοδο του αέρα.
57) Σε περίπτωση αστυνομικού ελέγχου ψηφιακού ταχογράφου, ο οδηγός πρέπει να παραδώσει:
Α) Τη συσκευή του ταχογράφου.
Β) Φύλλο εκτύπωσης με τις σχετικές πληροφορίες.
Γ) Τον ηλεκτρονικό του υπολογιστή.
58) Η επιβράδυνση ωθεί τους επιβάτες:
Α) Προς την κατεύθυνση κίνησης του οχήματος.
Β) Αντίθετα προς την κατεύθυνση κίνησης του οχήματος.
Γ) Προς το εξωτερικό της στροφής.
59) Αντιλαμβάνεστε πως κάποιο όχημα προσπαθεί να σας προσπεράσει και ο οδηγός του αντιμετωπίζει πρόβλημα ορατότητας. Εσείς:
Α) Διατηρείτε σταθερή ταχύτητα για οικονομία καυσίμου.
Β) Αυξάνετε ταχύτητα για να διευρυνθεί το πεδίο ορατότητας του οδηγού που ακολουθεί.
Γ) Μειώνετε ταχύτητα και πλησιάζετε το δεξί άκρο του οδοστρώματος.
60) Οι τύποι των λεωφορείων που εμπλέκονται συχνότερα σε θανατηφόρα οδικά ατυχήματα είναι τα:
Α) Αστικά λεωφορεία.
Β) Σχολικά λεωφορεία.
Γ) Λεωφορεία μεταφοράς προσωπικού.