1) Σε αυτοκινητόδρομους:
Α) Απαγορεύεται η είσοδος λεωφορείων.
Β) Απαγορεύεται η είσοδος σχολικών λεωφορείων.
Γ) Το ανώτατο όριο ταχύτητας λεωφορείων είναι 100 km/h.
2) Λεωφορείο βρίσκεται σε στενή και απότομη κατηφόρα και η διέλευση ενός άλλου λεωφορείου που έρχεται αντίθετα είναι δυσχερής. Οφείλει να οπισθοδρομήσει:
Α) Ο οδηγός του λεωφορείου που κατέρχεται.
Β) Ο οδηγός του λεωφορείου που ανέρχεται.
Γ) Ο οδηγός του ελαφρύτερου εκ των δύο λεωφορείων.
3) Ο πεπιεσμένος αέρας φτάνει μέχρι τα στοιχεία που επενεργούν επί των σιαγόνων των φρένων:
Α) Σε αμιγώς πνευματικό σύστημα πέδησης.
Β) Τόσο σε αμιγώς πνευματικό όσο και σε υδροπνευματικό σύστημα πέδησης.
Γ) Σε υδροπνευματικό σύστημα πέδησης.
4) Στην Ευρωπαϊκή Ένωση ο εξοπλισμός των καινούργιων οχημάτων με ψηφιακούς ταχογράφους είναι:
Α) Προαιρετικός.
Β) Υποχρεωτικός.
Γ) Υποχρεωτικός μόνο για οχήματα που εκτελούν διεθνείς μεταφορές.
5) Το άγχος βραχυπρόθεσμα προκαλεί:
Α) Απώλεια συγκέντρωσης και αναίτια νευρικότητα.
Β) Διαρκή κόπωση.
Γ) Διαρκή ευφορία.
6) Μεικτό βάρος είναι το συνολικό βάρος ενός οχήματος περιλαμβανομένων:
Α) Των μελών του πληρώματος, των επιβατών και των αποσκευών τους.
Β) Των μελών του πληρώματος, των επιβατών, αλλά όχι των αποσκευών τους.
Γ) Των επιβατών και των αποσκευών τους, αλλά όχι των μελών του πληρώματος.
7) Όταν ο δρόμος είναι βρεγμένος, παγωμένος ή έχει λάδια, συνιστάται εν γένει:
Α) Η μείωση της ταχύτητας κίνησης.
Β) Η αύξηση της ταχύτητας κίνησης.
Γ) Η απότομη πίεση του ποδομοχλού πέδησης.
8) Με το Σύστημα Άμεσης Πληρωμής, αποζημιώνεται από την ασφαλιστική του εταιρεία ο οδηγός που:
Α) Είναι υπαίτιος ατυχήματος και για ποσό που αντιστοιχεί στις ζημιές που προκάλεσε.
Β) Δεν είναι υπεύθυνος και για ποσό που αντιστοιχεί στις ζημιές που του προκλήθηκαν.
Γ) Δεν είναι υπεύθυνος και για ποσό που αντιστοιχεί στις ζημιές που προκάλεσε.
9) Το άγχος είναι η αντίδραση του ανθρώπινου οργανισμού σε συνθήκες αυξημένης πίεσης και θεωρείται:
Α) Ασθένεια του πνεύματος.
Β) Φυσική αντίδραση.
Γ) Ασθένεια του σώματος.
10) Η μεταφορά μαθητών από τα σπίτια τους στο σχολείο με λεωφορείο είναι:
Α) Αυτόνομη.
Β) Συνδυασμένη.
Γ) Δωρεάν.
11) Δυνάμεις που ασκούνται σε ένα όχημα, κατά την κίνησή του, μπορεί να είναι:
Α) Η φυγόκεντρος και η κεντρομόλος.
Β) Η ισχύς και η απόδοση.
Γ) Η θερμότητα και το παραγόμενο έργο.
12) Όταν η δύναμη τριβής αυξάνεται, ο συντελεστής πρόσφυσης εν γένει:
Α) Μειώνεται.
Β) Αυξάνεται.
Γ) Δεν μεταβάλλεται.
13) Οι δυνατοί άνεμοι που πνέουν πλάγια στην κατεύθυνση ενός δρόμου είναι δυνατόν να επηρεάσουν την κίνηση των λεωφορείων. Αυτό συμβαίνει συνήθως:
Α) Εκτός κατοικημένων περιοχών.
Β) Εντός κατοικημένων περιοχών.
Γ) Μέσα σε σήραγγες.
14) Η πέδηση ανάγκης σε σχέση με την κύρια πέδηση:
Α) Έχει μικρότερη απόδοση.
Β) Έχει μεγαλύτερη απόδοση.
Γ) Έχει ίδια απόδοση.
15) Το απόβαρο είναι το βάρος του οχήματος χωρίς επιβάτες και αποσκευές. Σε αυτό περιλαμβάνεται το βάρος:
Α) Του οδηγού.
Β) Του εφεδρικού τροχού.
Γ) Της δεξαμενής καυσίμου γεμάτης στο 100%.
16) Λεωφορείο είναι πλήρως εξοπλισμένο με ζώνες ασφαλείας. Υποχρέωση χρήσης της ζώνης:
Α) Έχει μόνο ο οδηγός.
Β) Έχουν μόνο οι επιβάτες.
Γ) Έχουν και ο οδηγός και οι επιβάτες.
17) Η ημερήσια περίοδος ανάπαυσης μπορεί να χωριστεί σε δύο περιόδους ως εξής:
Α) 9 συνεχόμενες ώρες και αργότερα άλλες 9.
Β) 2 συνεχόμενες ώρες και αργότερα άλλες 9.
Γ) 2,5 συνεχόμενες ώρες και αργότερα άλλες 9,5.
18) Κατά τη διάρκεια 3 συνεχόμενων εβδομάδων, ένας οδηγός έχει εβδομαδιαία ανάπαυση 33, 45, 45 ωρών αντίστοιχα. Την 4η εβδομάδα, έχει εβδομαδιαία ανάπαυση:
Α) Το πολύ 45 ωρών.
Β) Τουλάχιστον 33 ωρών.
Γ) Τουλάχιστον 57 ωρών.
19) Η απόσταση ακινητοποίησης ενός οχήματος:
Α) Δεν εξαρτάται από το φορτίο.
Β) Εξαρτάται από το εκάστοτε φορτίο.
Γ) Εξαρτάται από το μέγιστο επιτρεπόμενο φορτίο.
20) Το σύστημα πέδησης με πεπιεσμένο αέρα είναι:
Α) Αποκλειστικά πνευματικό.
Β) Αμιγώς πνευματικό ή υδροπνευματικό.
Γ) Αποκλειστικά υδροπνευματικό.
21) Η ρύθμιση του ψηφιακού ταχογράφου πρέπει να γίνεται:
Α) Πριν από κάθε διαδρομή.
Β) Σε κάθε αλλαγή των πινακίδων κυκλοφορίας.
Γ) Αν μείνει εκτός λειτουργίας το ρολόι για διάστημα μεγαλύτερο των 5 λεπτών.
22) Η παρεμπόδιση των Αστυνομικών Αρχών για εντοπισμό, σύλληψη και απέλαση των λαθρομεταναστών:
Α) Επιβραβεύεται από φιλανθρωπικές οργανώσεις.
Β) Δεν αποτελεί αδίκημα.
Γ) Αποτελεί αδίκημα.
23) Κατά τις ώρες της ημερήσιας ανάπαυσης, ο οδηγός βρίσκεται:
Α) Υποχρεωτικά εκτός οχήματος.
Β) Υποχρεωτικά εντός οχήματος.
Γ) Εκτός ή εντός οχήματος υπό προϋποθέσεις.
24) Σε οδηγούς που έχουν καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά, συχνά παρατηρείται:
Α) Μείωση των οδηγικών τους ικανοτήτων.
Β) Βελτίωση των οδηγικών τους ικανοτήτων.
Γ) Σταθερότητα στις οδηγικές τους ικανότητες.
25) Το κύριο σύστημα πέδησης των λεωφορείων αποτελείται από τρία υποσυστήματα:
Α) abs, ποδομοχλός πέδησης, πέδη στάθμευσης.
Β) Κύρια πέδη, abs, ποδομοχλό πέδησης.
Γ) Κύρια πέδη, πέδη ανάγκης, πέδη στάθμευσης.
26) Η υιοθέτηση των αρχών της ασφαλούς φόρτωσης επιβατών και αποσκευών οδηγεί σε:
Α) Μεγαλύτερη ευστάθεια στο όχημα.
Β) Μεγαλύτερη φθορά στα μηχανικά μέρη του οχήματος.
Γ) Αυξημένη κατανάλωση καυσίμου.
27) Αν ο οδηγός συμπληρώσει το μέγιστο αριθμό ωρών εργασίας κατά μήκος της διαδρομής, μπορεί να επιστρέψει στη βάση του ως επιβάτης λεωφορείου:
Α) Υπό την προϋπόθεση ότι δεν υποχρεούται να ξεκινήσει την ημερήσια ή εβδομαδιαία περίοδο ανάπαυσής του.
Β) Χωρίς προϋποθέσεις.
Γ) Υπό την προϋπόθεση ότι καταβάλλει το ακριβές κόμιστρο για τη διαδρομή αυτή.
28) Όταν ανάβει η ενδεικτική λυχνία του μανομέτρου (δείχνει κόκκινο):
Α) Ο οδηγός πρέπει να σταματήσει το λεωφορείο.
Β) Η θερμοκρασία έχει υπερβεί τους 100°c.
Γ) Η πίεση του λαδιού έχει πέσει επικίνδυνα.
29) Η καμπύλη ειδικής κατανάλωσης παρέχει τη σχέση μεταξύ:
Α) Της ροπής στρέψης του κινητήρα και των στροφών.
Β) Της ισχύος του κινητήρα και των στροφών.
Γ) Της ειδικής κατανάλωσης του κινητήρα και των στροφών.
30) Οι επιβάτες ενός λεωφορείου επηρεάζονται:
Α) Από την ένταση του πλευρικού ανέμου.
Β) Από την αδράνεια, αλλά όχι από την ορμή.
Γ) Και από την ορμή και από την αδράνεια.
31) Η κανονική περίοδος εβδομαδιαίας ανάπαυσης είναι μία περίοδος ανάπαυσης του οδηγού διάρκειας τουλάχιστον:
Α) 4,5 ωρών.
Β) 45 λεπτών.
Γ) 45 ωρών.
32) Η κεντρομόλος δύναμη στο αυτοκίνητο εξασφαλίζεται από:
Α) Τα ελαστικά.
Β) Την ανάρτηση.
Γ) Τα φρένα.
33) Η κόπωση του οδηγού μπορεί να οδηγήσει:
Α) Στη μείωση των αντανακλαστικών του και, ενδεχομένως, σε υπνηλία.
Β) Στη βελτίωση των αντανακλαστικών του και, ενδεχομένως, σε υπνηλία.
Γ) Στη μείωση του χρόνου αντίδρασης και, ενδεχομένως, σε υπερδιέγερση.
34) Όταν ανάβει εν κινήσει η ενδεικτική λυχνία θερμοκρασίας (δείχνει κόκκινο):
Α) Ο οδηγός πρέπει να σταματήσει το λεωφορείο.
Β) Η θερμοκρασία δεν έχει υπερβεί τους 50°c.
Γ) Η θερμοκρασία έχει πέσει κάτω από τους 0°c.
35) Οι ώρες οδήγησης σε διάστημα μίας ημερολογιακής εβδομάδας δεν μπορεί να υπερβαίνουν τις:
Α) 56 ώρες.
Β) 58 ώρες.
Γ) 50 ώρες.
36) Κατά την οδήγηση σε πεζοδρομημένες περιοχές, υπάρχει μεγάλος κίνδυνος:
Α) Νωτομετωπικής σύγκρουσης με ix επιβατικά αυτοκίνητα.
Β) Παράσυρσης πεζού.
Γ) Πλαγιομετωπικής σύγκρουσης με ix επιβατικά αυτοκίνητα.
37) Σε διεθνές επίπεδο, οι συνηθέστεροι τύποι συγκρούσεων μεταξύ λεωφορείων και ix επιβατικών αυτοκινήτων είναι οι:
Α) Νωτομετωπικές.
Β) Μετωπικές.
Γ) Πλαγιομετωπικές.
38) Το φορτίο του οχήματος είναι μία πρόσθετη δύναμη που ασκείται σε αυτό:
Α) Μόνο όταν είναι σε σχάση.
Β) Είτε είναι σε στάση είτε κινείται.
Γ) Μόνο όταν κινείται.
39) Σε περίπτωση δύο οδηγών:
Α) Μπορούν να εφαρμοστούν στον καθένα από αυτούς οι διατάξεις που ισχύουν στην περίπτωση του ενός.
Β) Δεν μπορούν να εφαρμοστούν στον καθένα από αυτούς οι διατάξεις που ισχύουν στην περίπτωση του ενός.
Γ) Όποιος δεν οδηγεί πρέπει να έχει πρόσβαση σε κλίνη.
40) Το επιβατοχιλιόμετρο είναι μονάδα μέτρησης του:
Α) Επιβατικού κοινού μιας εταιρείας.
Β) Μεταφορικού κόστους ανά επιβάτη.
Γ) Πραγματοποιούμενου μεταφορικού έργου.
41) Ένα λεωφορείο έχει μεικτό βάρος 16 τόνους και μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος 19 τόνους. Το απόβαρό του είναι 11.500 κιλά. Το ωφέλιμο φορτίο του είναι:
Α) 7,5 τόνοι.
Β) 4,5 τόνοι.
Γ) 4 τόνοι.
42) Η ενέργεια που έχουν τα οχήματα κατά την κίνησή τους προέρχεται από τον κινητήρα και μετατρέπεται τελικά σε:
Α) Αιολική ενέργεια.
Β) Ατμοσφαιρικούς ρύπους.
Γ) θερμότητα.
43) Το μέγεθος της τριβής μεταξύ ελαστικού και οδοστρώματος είναι ανεξάρτητο από:
Α) Το είδος των επιφανειών που έρχονται σε επαφή.
Β) Το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος.
Γ) Το μεικτό βάρος του οχήματος.
44) Ο οδηγός υποχρεούται να κάνει διάλειμμα μετά από 3,5 ώρες οδήγησης και 1 ώρα:
Α) Άλλης εργασίας.
Β) Φυσικής άσκησης.
Γ) Οδήγησης άλλου οχήματος.
45) Με την ενεργοποίηση του κεντρικού διακόπτη κινδύνου:
Α) Ο κινητήρας σταματά να λειτουργεί.
Β) Το όχημα ακινητοποιείται άμεσα.
Γ) Τίθεται σε λειτουργία το abs.
46) Υποχρέωση εξοπλισμού με ζώνες ασφαλείας έχουν τα καινούρια:
Α) Αστικά λεωφορεία.
Β) Σχολικά λεωφορεία.
Γ) Λεωφορεία μεταφοράς προσωπικού.
47) Οι αισθητήρες ενός συστήματος ABS «μετρούν»:
Α) Την ταχύτητα κίνησης του οχήματος.
Β) Τη διαφορά της ταχύτητας περιστροφής των κινητηρίων από αυτή των μη κινητηρίων τροχών.
Γ) Την απόλυτη τιμή της ταχύτητας περιστροφής των τροχών.
48) Λεωφορείο βρίσκεται σε στενή και απότομη κατηφόρα και η διέλευση ενός φορτηγού που έρχεται αντίθετα είναι δυσχερής. Οφείλει να οπισθοδρομήσει:
Α) Ο οδηγός του λεωφορείου.
Β) Ο οδηγός του φορτηγού.
Γ) Ο οδηγός του βαρύτερου εκ των δύο.
49) Το σύστημα (έλεγχος πλοήγησης) cruise control συμβάλλει στην εξοικονόμηση καυσίμου, αφού βοηθά τον οδηγό:
Α) Να οδηγεί με σταθερή ταχύτητα.
Β) Να επιβραδύνει ομαλά.
Γ) Να επιταχύνει ομαλά.
50) Από την υποχρέωση χρήσης ζώνης ασφαλείας δεν εξαιρούνται:
Α) Οι έγκυες γυναίκες.
Β) Άτομα που το ανάστημά τους είναι κάτω από 1,50 m.
Γ) Άτομα που το βάρος τους υπερβαίνει τα 120 kg.
51) Κάποιο ΑμεΑ χρειάζεται πολύ χρόνο για να επιβιβαστεί στο λεωφορείο, αλλά δεν θέλει βοήθεια από τρίτους. Ο οδηγός οφείλει να:
Α) Βοηθήσει για να επιταχυνθεί η διαδικασία.
Β) Παραχωρήσει το χρόνο που απαιτείται.
Γ) Ρωτήσει τους υπόλοιπους επιβάτες αν θέλουν να περιμένουν ή όχι.
52) Γενικά, οι πιο επικίνδυνες ώρες για εμφάνιση του φαινομένου της κόπωσης του οδηγού είναι οι:
Α) Απογευματινές.
Β) Μεσημβρινές.
Γ) Πρωίες πρωινές.
53) Συγκρίνοντας τον πετρελαιοκινητήρα με το βενζινοκινητήρα, ο πετρελαιοκινητήρας:
Α) Χρησιμοποιεί καύσιμο περισσότερο εύφλεκτο.
Β) Έχει καλύτερη σχέση μάζας και ισχύος.
Γ) Είναι λιγότερο θορυβώδης.
54) Το EBS είναι ηλεκτρονικό σύστημα που έχει ως στόχο:
Α) Την ταχεία μετάδοση της εντολής της επιβράδυνσης.
Β) Την πρόβλεψη και αποτροπή της ολίσθησης των κινητηρίων τροχών στη φάση της εκκίνησης ή στη φάση της επιτάχυνσης.
Γ) Την πρόβλεψη και αποτροπή επερχόμενου «μπλοκαρίσματος» των τροχών εξαιτίας της πέδησης.
55) Σε αυτοκινητόδρομους και οδούς ταχείας κυκλοφορίας, συνιστάται η οδήγηση:
Α) Στην πράσινη περιοχή ίου στροφομέτρου.
Β) Στην κίτρινη περιοχή του στροφομέτρου.
Γ) Στην κόκκινη περιοχή του στροφομέτρου.
56) Τριβή ονομάζεται:
Α) Η αντίσταση του κινητήρα στην εμπρόσθια κίνηση του οχήματος.
Β) Η θερμότητα που εκλύεται όταν δύο επιφάνειες έρχονται σε επαφή.
Γ) Η αντίσταση που αναπτύσσεται μεταξύ δύο επιφανειών, οι οποίες έρχονται σε επαφή.
57) Ο βασικός ρόλος του προσκέφαλου της θέσης του οδηγού είναι:
Α) Η άνεση.
Β) Η ασφάλεια.
Γ) Η αύξηση της αποδοτικότητας.
58) Σε περίπτωση κλαταρίσματος ελαστικών, η διατήρηση του ελέγχου του οχήματος μπορεί να επιτευχθεί:
Α) Με άμεση και απότομη πέδηση.
Β) Με σταθερό κράτημα του τιμονιού.
Γ) Με άναμμα του δεξιού φλας.
59) Όταν η ακτίνα της τροχιάς ενός σώματος διπλασιάζεται, το μέτρο της κεντρομόλου δύναμης:
Α) Υποδιπλασιάζεται.
Β) Διπλασιάζεται.
Γ) Τετραπλασιάζεται.
60) Αεροφυλάκια πεπιεσμένου αέρα υπάρχουν:
Α) Σε αμιγώς πνευματικό σύστημα πέδησης.
Β) Τόσο σε αμιγώς πνευματικό όσο και σε υδροπνευματικό σύστημα πέδησης.
Γ) Σε υδροπνευματικό σύστημα πέδησης.