Σκόρ: {{ getScore() }}
1) Αντιλαμβάνεστε πως κάποιο όχημα προσπαθεί να σας προσπεράσει και ο οδηγός του αντιμετωπίζει πρόβλημα ορατότητας. Εσείς:
Α) Διατηρείτε σταθερή ταχύτητα για οικονομία καυσίμου.
Β) Αυξάνετε ταχύτητα για να διευρυνθεί το πεδίο ορατότητας του οδηγού που ακολουθεί.
Γ) Μειώνετε ταχύτητα και πλησιάζετε το δεξί άκρο του οδοστρώματος.
2) Τα παιδιά είναι ειδική κατηγορία χρηστών των λεωφορείων και χρειάζονται ειδική αντιμετώπιση από τον οδηγό λόγω:
Α) Της μη πλήρως αναπτυγμένης κριτικής ικανότητας.
Β) Της φλυαρίας τους.
Γ) Της απροθυμίας τους να πάνε σχολείο.
3) Όταν η μάζα ενός σώματος διπλασιάζεται, το μέτρο της κεντρομόλου δύναμης:
Α) Υποδιπλασιάζεται.
Β) Διπλασιάζεται.
Γ) Τετραπλασιάζεται.
4) Λεωφορείο βρίσκεται σε στενή και απότομη κατηφόρα και η διέλευση ενός συρμού (φορτηγό και ρυμουλκούμενο) που έρχεται αντίθετα είναι δυσχερής. Οφείλει να οπισθοδρομήσει:
Α) Ο οδηγός του λεωφορείου.
Β) Ο οδηγός του συρμού.
Γ) Ο οδηγός του βαρύτερου εκ των δύο.
5) Κατά την οδήγηση λεωφορείου, πρέπει γενικώς να αποφεύγεται:
Α) Η προοδευτική επιτάχυνση και επιβράδυνση.
Β) Η διατήρηση σταθερής ταχύτητας.
Γ) Η απότομη σύμπλεξη και αποσύμπλεξη.
6) Λεωφορείο βρίσκεται σε στενή και απότομη κατηφόρα και η διέλευση ενός άλλου λεωφορείου που έρχεται αντίθετα είναι δυσχερής. Οφείλει να οπισθοδρομήσει:
Α) Ο οδηγός του λεωφορείου που κατέρχεται.
Β) Ο οδηγός του λεωφορείου που ανέρχεται.
Γ) Ο οδηγός του ελαφρύτερου εκ των δύο λεωφορείων.
7) Το φορτίο του οχήματος είναι μία πρόσθετη δύναμη που ασκείται σε αυτό:
Α) Μόνο όταν είναι σε σχάση.
Β) Είτε είναι σε στάση είτε κινείται.
Γ) Μόνο όταν κινείται.
8) Κατά τον έλεγχο ολίσθησης: επιλέγουμε μία «υψηλή» σχέση στο κιβώτιο με τον κινητήρα σε λειτουργία, «δένουμε» το χειρόφρενο, συμπλέκουμε και εκκινούμε. Ο συμπλέκτης έχει πρόβλημα αν:
Α) Διακοπεί η λειτουργία του κινητήρα.
Β) Ακουστεί θόρυβος.
Γ) Δεν διακοπεί η λειτουργία του κινητήρα.
9) Μικρότερη πίεση ελαστικών, σε σχέση με την προβλεπόμενη, συνεπάγεται:
Α) Μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.
Β) Αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου.
Γ) Μείωση του κόστους συντήρησης.
10) Σερβομηχανισμός για την πέδηση υπάρχει:
Α) Σε αμιγώς πνευματικό σύστημα πέδησης.
Β) Τόσο σε αμιγώς πνευματικό, όσο και σε υδροπνευματικό σύστημα πέδησης.
Γ) Σε υδροπνευματικό σύστημα πέδησης.
11) Ο έλεγχος της στάθμης των λαδιών πρέπει να γίνεται όταν:
Α) Το λεωφορείο είναι σε στάση και ο κινητήρας δεν λειτουργεί.
Β) Το λεωφορείο είναι σε στάση και ο κινητήρας είναι σε λειτουργία.
Γ) Το λεωφορείο είναι σε κίνηση και ο κινητήρας σε λειτουργία.
12) Οι λεωφορειολωρίδες είναι ένα μέτρο διαχείρισης της κυκλοφορίας που έχει ως στόχο:
Α) Την εξυπηρέτηση των επιβατών των ταξί.
Β) Την αύξηση της μέσης ταχύτητας των ix επιβατικών αυτοκινήτων.
Γ) Την καλύτερη εξυπηρέτηση των χρηστών των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
13) Λεωφορείο βρίσκεται σε στενή και απότομη κατηφόρα και η διέλευση ενός φορτηγού που έρχεται αντίθετα είναι δυσχερής. Οφείλει να οπισθοδρομήσει:
Α) Ο οδηγός του λεωφορείου.
Β) Ο οδηγός του φορτηγού.
Γ) Ο οδηγός του βαρύτερου εκ των δύο.
14) Αν εμπλακείτε σε ατύχημα, πρέπει:
Α) Οπωσδήποτε να σταματήσετε.
Β) Να καλέσετε άμεσα την Αρχή Πολιτικής Προστασίας.
Γ) Να σταματήσετε μόνο αν δεν παρεμποδίζεται η υπόλοιπη κυκλοφορία.
15) Προκειμένου να αποφευχθεί η πρόκληση ατυχήματος, ο οδηγός λεωφορείου πρέπει να:
Α) Διεκδικεί την προτεραιότητα όταν τη δικαιούται.
Β) Διεκδικεί την προτεραιότητα ακόμη και αν δεν τη δικαιούται.
Γ) Παραχωρεί την προτεραιότητα ακόμη και αν τη δικαιούται.
16) Το κύριο σύστημα πέδησης των λεωφορείων αποτελείται από τρία υποσυστήματα:
Α) abs, ποδομοχλός πέδησης, πέδη στάθμευσης.
Β) Κύρια πέδη, abs, ποδομοχλό πέδησης.
Γ) Κύρια πέδη, πέδη ανάγκης, πέδη στάθμευσης.
17) Η σωστή ρύθμιση του καθίσματος του οδηγού είναι σημαντική για την άνεση και για την ασφάλειά του. Εξαρτάται από:
Α) Τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της οδού.
Β) Τα σωματικά χαρακτηριστικά του οδηγού.
Γ) Το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος του οχήματος.
18) Το σύστημα (έλεγχος πλοήγησης) cruise control συμβάλλει στην εξοικονόμηση καυσίμου, αφού βοηθά τον οδηγό:
Α) Να οδηγεί με σταθερή ταχύτητα.
Β) Να επιβραδύνει ομαλά.
Γ) Να επιταχύνει ομαλά.
19) Ο κινητήρας των οχημάτων μετατρέπει:
Α) Τη χημική ενέργεια του καυσίμου σε μηχανικό έργο.
Β) Τη θερμική ενέργεια του καυσίμου σε μηχανικό έργο.
Γ) Τη χημική ενέργεια του καυσίμου σε θερμότητα.
20) Όταν η δύναμη τριβής αυξάνεται, ο συντελεστής πρόσφυσης εν γένει:
Α) Μειώνεται.
Β) Αυξάνεται.
Γ) Δεν μεταβάλλεται.
21) Σε διεθνές επίπεδο, οι συνηθέστεροι τύποι συγκρούσεων μεταξύ λεωφορείων και ix επιβατικών αυτοκινήτων είναι οι:
Α) Νωτομετωπικές.
Β) Μετωπικές.
Γ) Πλαγιομετωπικές.
22) Σε περίπτωση δύο οδηγών, ο οδηγός που δεν οδηγεί εν γένει καταγράφεται στον ψηφιακό ταχογράφο στη θέση:
Α) «2ος οδηγός».
Β) «Διαθεσιμότητα».
Γ) «Άλλες εργασίες».
23) Ο όρος «λαθρομετανάστης» περιλαμβάνει τις περιπτώσεις αλλοδαπών που:
Α) Εισήλθαν νόμιμα στη χώρα, αλλά έπαψε η νομιμότητα της παραμονής τους.
Β) Εργάζονται χωρίς ασφάλιση.
Γ) Εξέρχονται από τη χώρα αφού έπαψε η νομιμότητα της παραμονής τους.
24) Στο εσωτερικό ενός οχήματος, εργονομικές αρχές μπορούν να εφαρμοστούν:
Α) Μόνο από τον κατασκευαστή του οχήματος.
Β) Μόνο από τον ιδιοκτήτη του οχήματος.
Γ) Από τον κατασκευαστή και από τον οδηγό του οχήματος.
25) Ακόμη και η παραμικρή πίεση του ποδομοχλού επιτάχυνσης (γκάζι):
Α) Έχει αρνητική επίδραση στην κατανάλωση.
Β) Δεν επηρεάζει την κατανάλωση.
Γ) Έχει θετική επίδραση στην ευστάθεια.
26) Σε κίνηση σε κατωφέρεια, η δύναμη της βαρύτητας συμβάλλει στη:
Α) Μείωση της ταχύτητας κίνησης του οχήματος.
Β) Αύξηση της απαιτούμενης δύναμης πέδησης για έλεγχο του οχήματος.
Γ) Μείωση της απόστασης ακινητοποίησης.
27) Ο υποχρεωτικός εξοπλισμός ασφαλείας όλων των λεωφορείων δεν περιλαμβάνει:
Α) Εφεδρικό ταχογράφο.
Β) Σφήνες αναστολής κύλισης (τάκους).
Γ) Κιβώτιο πρώτων βοηθειών.
28) Η συνδυασμένη χρήση φρένων και επιβραδυντή:
Α) Πρέπει να αποφεύγεται εντός πόλεων.
Β) Πρέπει πάντοτε να προτιμάται.
Γ) Πρέπει να αποφεύγεται σε κατωφέρειες με έντονη κλίση.
29) Σε περίπτωση πυρκαγιάς, η σειρά των κατάλληλων ενεργειών είναι:
Α) Χρήση πυροσβεστήρα, ειδοποίηση Αρχών, απομάκρυνση επιβατών.
Β) Απομάκρυνση επιβατών, χρήση πυροσβεστήρα, ειδοποίηση Αρχών.
Γ) Απομάκρυνση επιβατών, ειδοποίηση Αρχών, χρήση πυροσβεστήρα.
30) Η αστάθεια λόγω έντονου πλευρικού ανέμου αντιμετωπίζεται με:
Α) Αύξηση της ταχύτητας.
Β) Μείωση της σχέσης μετάδοσης και αύξηση των στροφών του κινητήρα.
Γ) Μείωση της ταχύτητας κίνησης.
31) Η διευκόλυνση εισόδου στη χώρα λαθρομεταναστών επισύρει στον οδηγό:
Α) Μόνο χρηματικό πρόστιμο.
Β) Υποχρεωτική αργία από την εργασία του.
Γ) Ποινή φυλάκισης από 1 έως 5 έτη για κάθε μεταφερόμενο πρόσωπο.
32) Σε οδούς ταχείας κυκλοφορίας, το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας των λεωφορείων είναι τα:
Α) 70 km/h.
Β) 80 km/h.
Γ) 90 km/h.
33) Σε περίπτωση που λαθρομετανάστης χάσει τη ζωή του κατά την είσοδό του στη χώρα, ο μεταφορέας:
Α) Απαλλάσσεται.
Β) Έχει διοικητικές μόνο κυρώσεις.
Γ) Τιμωρείται μέχρι και με ισόβια κάθειρξη.
34) Το μέγεθος της ροπής είναι:
Α) Το μέτρο της επίδρασης που ασκεί μία δύναμη κατά τη διάρκεια της περιστροφής ενός σώματος.
Β) Ο ρυθμός παραγωγής έργου.
Γ) Η ποσότητα του καυσίμου που καταναλώνεται σε μία ώρα οδήγησης.
35) Ο περιοριστής ταχύτητας έχει ως σκοπό να περιορίσει την ταχύτητα του λεωφορείου:
Α) Ανάλογα με τα όρια ταχύτητας κάθε οδού.
Β) Σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.
Γ) Κάτω από ένα συγκεκριμένο όριο.
36) Λόγω κυκλοφοριακής συμφόρησης προκλήθηκε καθυστέρηση στο δρομολόγιο ενός λεωφορείου. Ο οδηγός για να φτάσει στον προορισμό του πρέπει να:
Α) Αυξήσει την ταχύτητα κίνησης.
Β) Μειώσει την ταχύτητα κίνησης.
Γ) Μην μεταβάλει την ταχύτητα κίνησης.
37) Οι λεωφορειακές γραμμές που εξυπηρετούν καθημερινά τη μεταφορά εργαζομένων ενός ξενοδοχείου από το χώρο κατοικίας στο χώρο εργασίας και το αντίστροφο, είναι:
Α) Ειδικές τακτικές γραμμές.
Β) Τακτικές γραμμές.
Γ) Έκτακτες γραμμές.
38) Ενδείξεις για το ότι κάποιος έχει περιέλθει σε κατάσταση σοκ είναι οι εξής:
Α) Επιβράδυνση της ομιλίας και της αναπνοής.
Β) Ταχυπαλμία και επιβράδυνση της αναπνοής.
Γ) Επιτάχυνση της αναπνοής και απώλεια του χρώματος του δέρματος.
39) Μετά την παρέλευση πενταετίας από την κτήση ΠΕΙ, ο οδηγός προκειμένου να συνεχίσει να ασκεί το επάγγελμα:
Α) Υποχρεούται να επαναλάβει την αρχική επιμόρφωση και να μετέχει στις εξετάσεις.
Β) Υποχρεούται να παρακολουθήσει μαθήματα περιοδικής κατάρτισης.
Γ) Δεν έχει καμμία υποχρέωση εφόσον έχει αποκτήσει, κατόπιν εξετάσεων, το ΠΕΙ αρχικής επιμόρφωσης.
40) Ένα λεωφορείο μεταφέρει 50 επιβάτες από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη (απόσταση περίπου 500 km) και επιστρέφει από τη Θεσσαλονίκη στην Αθήνα με 30 επιβάτες. Το κόμιστρο για την απλή διαδρομή ανέρχεται στα 20 ευρώ/επιβάτη. Το έργο αυτό αντιστοιχεί σε:
Α) 1.000 επιβατοχιλιόμετρα.
Β) 1.600 επιβατοχιλιόμετρα.
Γ) 40.000 επιβατοχιλιόμετρα.
41) Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται κατά την επιβίβαση και αποβίβαση επιβατών. Πρέπει να ελέγχετε για αποφυγή τραυματισμών:
Α) Μόνο με τον εσωτερικό καθρέπτη.
Β) Μόνο με τον εξωτερικό καθρέπτη.
Γ) Και με τον εσωτερικό και με τον εξωτερικό καθρέπτη.
42) Εντός κατοικημένων περιοχών, το προειδοποιητικό τρίγωνο τοποθετείται σε απόσταση τουλάχιστον:
Α) 50 m από το ακινητοποιημένο όχημα.
Β) 20 m από το ακινητοποιημένο όχημα.
Γ) 100 m από το ακινητοποιημένο όχημα.
43) Το μέτρο της φυγόκεντρου δύναμης είναι σε σχέση με το μέτρο της κεντρομόλου:
Α) Μικρότερο.
Β) Ίσο.
Γ) Μεγαλύτερο.
44) Σε περίπτωση μηχανικής βλάβης του λεωφορείου και υποχρεωτικής ακινητοποίησής του στη δεξιά λωρίδα, οι επιβάτες πρέπει να:
Α) Κατανεμηθούν ομοιόμορφα εντός του οχήματος.
Β) Συγκεντρωθούν στο μπροστινό μέρος του οχήματος.
Γ) Συγκεντρωθούν στο πίσω μέρος του οχήματος.
45) Η ημερήσια διάρκεια οδήγησης περιλαμβάνει και τις εκτός δημόσιας οδού διαδρομές όταν:
Α) Η διαδρομή γίνεται στην επαρχία.
Β) Οι διαδρομές αυτές είναι εντός σχεδίου πόλης.
Γ) Η περίοδος ανάπαυσης γίνεται σε δημόσια οδό.
46) Οι επιβάτες ενός λεωφορείου επηρεάζονται:
Α) Από την ένταση του πλευρικού ανέμου.
Β) Από την αδράνεια, αλλά όχι από την ορμή.
Γ) Και από την ορμή και από την αδράνεια.
47) Οι δυνατοί άνεμοι που πνέουν πλάγια στην κατεύθυνση ενός δρόμου είναι δυνατόν να επηρεάσουν την κίνηση των λεωφορείων. Αυτό συμβαίνει συνήθως:
Α) Εκτός κατοικημένων περιοχών.
Β) Εντός κατοικημένων περιοχών.
Γ) Μέσα σε σήραγγες.
48) Όταν η ακτίνα της τροχιάς ενός σώματος διπλασιάζεται, το μέτρο της κεντρομόλου δύναμης:
Α) Υποδιπλασιάζεται.
Β) Διπλασιάζεται.
Γ) Τετραπλασιάζεται.
49) Η απόσταση ακινητοποίησης ενός οχήματος:
Α) Δεν εξαρτάται από το φορτίο.
Β) Εξαρτάται από το εκάστοτε φορτίο.
Γ) Εξαρτάται από το μέγιστο επιτρεπόμενο φορτίο.
50) Ο συμπλέκτης «ξηράς τριβής» συνεργάζεται με:
Α) Υδροπνευματικό σασμάν.
Β) Αυτόματο σασμάν.
Γ) Μηχανικό σασμάν.
51) Το ηλεκτρονικό σύστημα ρύθμισης και αντιμετώπισης της ολίσθησης των κινητηρίων τροχών (ASR) παρεμβαίνει:
Α) Στο σύστημα διεύθυνσης ή/και στην πίεση των εμπρόσθιων ελαστικών.
Β) Στο σύστημα πέδησης ή/και στην παροχή καυσίμου.
Γ) Στο σύστημα διεύθυνσης ή/και στην πίεση των οπισθίων ελαστικών.
52) Στην περίπτωση που συγκεκριμένη κατηγορία οδηγών έχει συνάψει με την εργοδοσία συλλογική σύμβαση εργασίας με ευνοϊκότερους όρους απασχόλησης από αυτούς της ευρωπαϊκής νομοθεσίας τότε:
Α) Υπερισχύουν οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί.
Β) Υπερισχύουν οι διατάξεις της συλλογικής σύμβασης εργασίας.
Γ) Αρμόδιο να κρίνει τις διατάξεις που υπερισχύουν είναι το διαιτητικό δικαστήριο.
53) Σε περίπτωση αστυνομικού ελέγχου ψηφιακού ταχογράφου, ο οδηγός πρέπει να παραδώσει:
Α) Τη συσκευή του ταχογράφου.
Β) Φύλλο εκτύπωσης με τις σχετικές πληροφορίες.
Γ) Τον ηλεκτρονικό του υπολογιστή.
54) Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, οι περιορισμοί ωραρίου εργασίας διασφαλίζουν ίσους όρους:
Α) Στον ανταγωνισμό.
Β) Στην εύρεση εργασίας.
Γ) Στις μετακινήσεις των μεταναστών.
55) Ο χρόνος ανάπαυσης που υπολείπεται από την εφαρμογή μειωμένης περιόδου ανάπαυσης μεταξύ δύο εβδομάδων:
Α) Εφαρμόζεται αφού κατανεμηθεί ισόποσα σε διάστημα 7 ημερών.
Β) Εφαρμόζεται σε ισόποση χρονική περίοδο ανάπαυσης πριν το τέλος της τρίτης εβδομάδας.
Γ) Καταγράφεται στον ταχογράφο.
56) Ορμή ενός οχήματος ονομάζεται:
Α) Η ταχύτητα με την οποία εισέρχεται σε στροφή.
Β) Η δύναμη που διατηρεί το όχημα σε κίνηση.
Γ) Η αντίσταση στην αλλαγή της κατάστασης κίνησής του.
57) Εκτός κατοικημένων περιοχών, το προειδοποιητικό τρίγωνο τοποθετείται σε απόσταση τουλάχιστον:
Α) 50 m από το ακινητοποιημένο όχημα.
Β) 20 m από το ακινητοποιημένο όχημα.
Γ) 100 m από το ακινητοποιημένο όχημα.
58) Η κατανάλωση αλκοόλ προκαλεί στον οδηγό:
Α) Αύξηση του χρόνου αντίδρασης.
Β) Μείωση του χρόνου αντίδρασης.
Γ) Διεύρυνση του οπτικού πεδίου.
59) Η ζώνη ασφαλείας:
Α) Περιορίζει την ελευθερία κινήσεων.
Β) Δεν προστατεύει τον οδηγό σε περίπτωση ατυχήματος.
Γ) Προφυλάσσει τον οδηγό σε περίπτωση ατυχήματος.
60) Στην ιδανική θέση οδήγησης, όταν οι καρποί του οδηγού ακουμπούν το τιμόνι:
Α) Η πλάτη του δεν πρέπει να απομακρύνεται από την πλάτη του καθίσματος.
Β) Το πόδι του πρέπει να είναι ελαφρά λυγισμένο.
Γ) Τα αυτιά του πρέπει να ακουμπούν στο προσκέφαλο.