Σκόρ: {{ getScore() }}
1) Ο ψηφιακός ταχογράφος αποθηκεύει στοιχεία σχετικά με τον οδηγό:
Α) Στην ειδική κάρτα μνήμης του μόνο.
Β) Στην «έξυπνη κάρτα» του οδηγού μόνο.
Γ) Στην ειδική κάρτα μνήμης του και στην «έξυπνη κάρτα» του οδηγού.
2) Ο όρος «λαθρομετανάστης» περιλαμβάνει τις περιπτώσεις αλλοδαπών που:
Α) Εισέρχονται στη χώρα χωρίς νόμιμο ταξιδιωτικό έγγραφο.
Β) Εργάζονται χωρίς ασφάλιση.
Γ) Είναι ανεπιθύμητοι στη χώρα τους.
3) Στην ιδανική θέση οδήγησης, όταν οι καρποί του οδηγού ακουμπούν το τιμόνι:
Α) Η πλάτη του δεν πρέπει να απομακρύνεται από την πλάτη του καθίσματος.
Β) Το πόδι του πρέπει να είναι ελαφρά λυγισμένο.
Γ) Τα αυτιά του πρέπει να ακουμπούν στο προσκέφαλο.
4) Σερβομηχανισμός για την πέδηση υπάρχει:
Α) Σε αμιγώς πνευματικό σύστημα πέδησης.
Β) Τόσο σε αμιγώς πνευματικό, όσο και σε υδροπνευματικό σύστημα πέδησης.
Γ) Σε υδροπνευματικό σύστημα πέδησης.
5) Σε περίπτωση εκδήλωσης πυρκαγιάς στον κινητήρα:
Α) Δεν πρέπει να ανοίξετε το καπό.
Β) Πρέπει να ανοίξετε αμέσως το καπό.
Γ) Δεν πρέπει να ανοίξετε την πόρτα του οχήματος.
6) Οι εταιρείες είναι εν γένει υπεύθυνες για παραβάσεις που διέπραξαν οδηγοί που ανήκουν σ' αυτές:
Α) Πάντοτε.
Β) Εκτός περιπτώσεων όπου δεν μπορεί να τους αποδοθεί ευθύνη.
Γ) Αν η παράβαση έχει διαπραχθεί στο έδαφος άλλου κράτους-μέλους ή τρίτης χώρας.
7) Σε ξαφνική ριπή ανατολικού ανέμου, συνιστάται:
Α) Ελαφρά στροφή του τιμονιού προς τα δυτικά.
Β) Ελαφρά στροφή του τιμονιού προς τα ανατολικά.
Γ) Ελαφρά στροφή του τιμονιού προς τα νότια.
8) Σε περίπτωση κλαταρίσματος ελαστικών, η διατήρηση του ελέγχου του οχήματος μπορεί να επιτευχθεί:
Α) Με άμεση και απότομη πέδηση.
Β) Με σταθερό κράτημα του τιμονιού.
Γ) Με άναμμα του δεξιού φλας.
9) Η καλύτερη στρατηγική αντιμετώπισης του άγχους είναι:
Α) Η παραίτηση από την αγχώδη εργασία.
Β) Τα ηρεμιστικά χάπια.
Γ) Η πρόληψή του.
10) Η επιβράδυνση ωθεί τους επιβάτες:
Α) Προς την κατεύθυνση κίνησης του οχήματος.
Β) Αντίθετα προς την κατεύθυνση κίνησης του οχήματος.
Γ) Προς το εξωτερικό της στροφής.
11) Συγκρίνοντας τον πετρελαιοκινητήρα με το βενζινοκινητήρα, ο πετρελαιοκινητήρας:
Α) Λειτουργεί σε μικρότερο αριθμό στροφών.
Β) Έχει μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου.
Γ) Είναι λιγότερο θορυβώδης.
12) Όχημα μεταφέρεται επάνω σε πλοίο ή τρένο για 9 ώρες, ενώ ο οδηγός του κοιμάται ανενόχλητος σε κλίνη. Ο χρόνος αυτός καταγράφεται:
Α) Ως άλλη εργασία.
Β) Ως ανάπαυση.
Γ) Ως ύπνος.
13) Οι δείκτες πίεσης (μανόμετρα) που υπάρχουν στον πίνακα οργάνων του οχήματος μετρούν την πίεση:
Α) Των κυκλωμάτων πέδησης.
Β) Των ελαστικών.
Γ) Του κινητήρα.
14) Όταν ανάβει εν κινήσει η ενδεικτική λυχνία θερμοκρασίας (δείχνει κόκκινο):
Α) Ο οδηγός πρέπει να σταματήσει το λεωφορείο.
Β) Η θερμοκρασία δεν έχει υπερβεί τους 50°c.
Γ) Η θερμοκρασία έχει πέσει κάτω από τους 0°c.
15) Η μέγιστη διάρκεια εργασίας σε διάστημα οποιωνδήποτε 14 ημερών είναι:
Α) 144 ώρες.
Β) 96 ώρες.
Γ) 90 ώρες.
16) Τριβή ονομάζεται:
Α) Η αντίσταση του κινητήρα στην εμπρόσθια κίνηση του οχήματος.
Β) Η θερμότητα που εκλύεται όταν δύο επιφάνειες έρχονται σε επαφή.
Γ) Η αντίσταση που αναπτύσσεται μεταξύ δύο επιφανειών, οι οποίες έρχονται σε επαφή.
17) Ο βασικός ρόλος του προσκέφαλου της θέσης του οδηγού είναι:
Α) Η άνεση.
Β) Η ασφάλεια.
Γ) Η αύξηση της αποδοτικότητας.
18) Εντός κατοικημένων περιοχών, το προειδοποιητικό τρίγωνο τοποθετείται σε απόσταση τουλάχιστον:
Α) 50 m από το ακινητοποιημένο όχημα.
Β) 20 m από το ακινητοποιημένο όχημα.
Γ) 100 m από το ακινητοποιημένο όχημα.
19) Σε έκτακτες καταστάσεις κατά τη μεταφορά μαθητών, είναι ασφαλέστερο να:
Α) Παραμένουν πάντοτε εντός του οχήματος.
Β) Απομακρύνονται πάντοτε από το όχημα.
Γ) Απομακρύνονται από το όχημα μόνο στην περίπτωση άμεσου κινδύνου (π.χ. πυρκαγιά).
20) Κάποιο ΑμεΑ χρειάζεται πολύ χρόνο για να επιβιβαστεί στο λεωφορείο, αλλά δεν θέλει βοήθεια από τρίτους. Ο οδηγός οφείλει να:
Α) Βοηθήσει για να επιταχυνθεί η διαδικασία.
Β) Παραχωρήσει το χρόνο που απαιτείται.
Γ) Ρωτήσει τους υπόλοιπους επιβάτες αν θέλουν να περιμένουν ή όχι.
21) Σε κατωφέρειες, συνιστάται η οδήγηση:
Α) Στην πράσινη περιοχή του στροφομέτρου.
Β) Στην κίτρινη περιοχή του στροφομέτρου.
Γ) Στην κόκκινη περιοχή του στροφομέτρου.
22) Οι λεωφορειολωρίδες είναι ένα μέτρο διαχείρισης της κυκλοφορίας που έχει ως στόχο:
Α) Την εξυπηρέτηση των επιβατών των ταξί.
Β) Την αύξηση της μέσης ταχύτητας των ix επιβατικών αυτοκινήτων.
Γ) Την καλύτερη εξυπηρέτηση των χρηστών των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
23) Κατά την οδήγηση σε κατωφέρεια, συνιστάται:
Α) Η διατήρηση σταθερής ταχύτητας μέσω της άσκησης σταθερής πίεσης επί του ποδομοχλού πέδησης.
Β) Η τοποθέτηση του συμπλέκτη στη «νεκρά» θέση για εξοικονόμηση καυσίμου.
Γ) Η επιλογή κατάλληλης σχέσης ταχύτητας και η ελαχιστοποίηση της χρήσης των φρένων.
24) Όταν η μάζα ενός σώματος διπλασιάζεται, το μέτρο της κεντρομόλου δύναμης:
Α) Υποδιπλασιάζεται.
Β) Διπλασιάζεται.
Γ) Τετραπλασιάζεται.
25) Σε οδηγούς που έχουν καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά, συχνά παρατηρείται:
Α) Μείωση των οδηγικών τους ικανοτήτων.
Β) Βελτίωση των οδηγικών τους ικανοτήτων.
Γ) Σταθερότητα στις οδηγικές τους ικανότητες.
26) Διαδρομές που πραγματοποιούνται εξ ολοκλήρου εκτός δημόσιας οδού χαρακτηρίζονται ως:
Α) Άλλη εργασία.
Β) Περίοδος ημερήσιας ανάπαυσης.
Γ) Χρόνος οδήγησης.
27) Η κατανάλωση αλκοόλ προκαλεί στον οδηγό:
Α) Περιορισμό του οπτικού πεδίου.
Β) Μείωση του χρόνου αντίδρασης.
Γ) Διεύρυνση του οπτικού πεδίου.
28) Η ρύθμιση του ψηφιακού ταχογράφου πρέπει να γίνεται:
Α) Με κάθε μεταβολή της διάστασης των ελαστικών.
Β) Μετά από αλλαγή του αριθμού πλαισίου του οχήματος.
Γ) Με κάθε αλλαγή οδηγού.
29) Η μεταφορά προσώπων σε συνέδρια, σεμινάρια, πολιτιστικές, αθλητικές και κοινωνικές εκδηλώσεις από τα οικεία Κ.Τ.Ε.Λ. ή Ρ.Ο.Δ.Α.:
Α) Απαγορεύεται.
Β) Επιτρέπεται πάντοτε.
Γ) Επιτρέπεται υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις.
30) Ο υποχρεωτικός εξοπλισμός ασφαλείας όλων των λεωφορείων δεν περιλαμβάνει:
Α) Πυροσβεστήρα.
Β) Εφεδρικό τροχό.
Γ) Αντιραντάρ.
31) Δευτερεύοντα ατυχήματα είναι τα ατυχήματα που:
Α) Έχουν υλικές ζημιές ή τραυματισμούς.
Β) Έχουν μόνο υλικές ζημιές.
Γ) Συνδέονται με ατύχημα που έχει προηγηθεί.
32) Η μετακίνηση μιας ομάδας τουριστών από ένα ξενοδοχείο σε ένα μουσείο είναι:
Α) Αυτόνομη.
Β) Συνδυασμένη.
Γ) Τακτική.
33) Η ημερήσια περίοδος ανάπαυσης μπορεί να χωριστεί σε δύο περιόδους ως εξής:
Α) 9 συνεχόμενες ώρες και αργότερα άλλες 2.
Β) 2 συνεχόμενες ώρες και αργότερα άλλες 9.
Γ) 3 συνεχόμενες ώρες και αργότερα άλλες 9.
34) Η υιοθέτηση των αρχών της ασφαλούς φόρτωσης επιβατών και αποσκευών οδηγεί σε:
Α) Μικρότερο χρόνο αναμονής στις ενδιάμεσες στάσεις.
Β) Μεγαλύτερη φθορά στα μηχανικά μέρη του οχήματος.
Γ) Αύξηση της πιθανότητας τραυματισμού των επιβατών.
35) Εξαιρούνται της υποχρέωσης εξοπλισμού με ταχογράφο:
Α) Τα αστικά λεωφορεία.
Β) Τα οχήματα Κ.Τ.Ε.Λ.
Γ) Τα τουριστικά λεωφορεία.
36) Η παρεμπόδιση των Αστυνομικών Αρχών για εντοπισμό, σύλληψη και απέλαση των λαθρομεταναστών:
Α) Επιβραβεύεται από φιλανθρωπικές οργανώσεις.
Β) Δεν αποτελεί αδίκημα.
Γ) Αποτελεί αδίκημα.
37) Ένα λεωφορείο έχει απόβαρο 12 τόνων. Το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος, όπως αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας του, ανέρχεται στους 18 τόνους. Το μεικτό βάρος του δεν μπορεί να υπερβαίνει τους:
Α) 18 τόνους.
Β) 12 τόνους.
Γ) 6 τόνους.
38) Σε περίπτωση ακινητοποίησης του λεωφορείου λόγω μηχανικής βλάβης, οι επιβάτες πρέπει να:
Α) Παραμείνουν οπωσδήποτε εντός του οχήματος.
Β) Απομακρυνθούν οπωσδήποτε από το όχημα.
Γ) Απομακρυνθούν από το όχημα μόνο σε περίπτωση που διατρέχουν άμεσο κίνδυνο.
39) Ο έλεγχος της στάθμης των λαδιών πρέπει να γίνεται όταν:
Α) Το λεωφορείο είναι σε στάση και ο κινητήρας δεν λειτουργεί.
Β) Το λεωφορείο είναι σε στάση και ο κινητήρας είναι σε λειτουργία.
Γ) Το λεωφορείο είναι σε κίνηση και ο κινητήρας σε λειτουργία.
40) Σε περίπτωση ατυχήματος, μία από τις πρώτες ενέργειες που πρέπει να γίνουν είναι:
Α) Το σβήσιμο του τσιγάρου.
Β) Η αφαίρεση των παπουτσιών των τραυματιών.
Γ) Η αφαίρεση των ρούχων των τραυματιών.
41) Μεταξύ των απαιτούμενων πληροφοριακών στοιχείων των επιβατών, που πρέπει να μεταβιβάζουν οι μεταφορείς στις Αρμόδιες Αρχές, δεν είναι:
Α) Το πλήρες ονοματεπώνυμο.
Β) Το είδος του χρησιμοποιούμενου ταξιδιωτικού εγγράφου.
Γ) Η οικογενειακή κατάσταση.
42) Λεωφορείο βρίσκεται σε στενή και απότομη κατηφόρα και η διέλευση ενός φορτηγού που έρχεται αντίθετα είναι δυσχερής. Οφείλει να οπισθοδρομήσει:
Α) Ο οδηγός του λεωφορείου.
Β) Ο οδηγός του φορτηγού.
Γ) Ο οδηγός του βαρύτερου εκ των δύο.
43) Αύξηση των στροφών του κινητήρα συνεπάγεται γενικώς μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου. Στα πετρελαιοκίνητα λεωφορεία, μεγαλύτερη οικονομία επιτυγχάνεται περί:
Α) Τις 1.000 στροφές ανά λεπτό.
Β) Τις 1.500 στροφές ανά λεπτό.
Γ) Τις 2.000 στροφές ανά λεπτό.
44) Όταν η αεροδυναμική αντίσταση αυξάνεται, η κατανάλωση καυσίμου:
Α) Παραμένει σταθερή.
Β) Μειώνεται.
Γ) Αυξάνεται.
45) Οι αποσκευές και οι χειραποσκευές:
Α) Απαγορεύονται αυστηρά εντός όλων των τύπων λεωφορείων.
Β) Πρέπει να είναι καλά στερεωμένες και σε σημείο που δεν εμποδίζουν την πρόσβαση στις εξόδους.
Γ) Μεταφέρονται με την ευθύνη των επιβατών.
46) Ορισμένα οχήματα εξαιρούνται από τον ευρωπαϊκό κανονισμό 561/2006 σχετικά με το ωράριο εργασίας. Μεταξύ αυτών είναι τα οχήματα που:
Α) Μεταφέρουν επιβάτες σε τακτικά δρομολόγια όταν το μήκος της διαδρομής δεν υπερβαίνει τα 60 km.
Β) Των οποίων η ταχύτητα δεν υπερβαίνει τα 40 km/h.
Γ) Λειτουργούν σε ακτίνα 60 km.
47) Εξαιρούνται της υποχρέωσης εξοπλισμού με ταχογράφο τα λεωφορεία που:
Α) Έχουν ηλικία μεγαλύτερη των 10 ετών.
Β) Κυκλοφορούν και σε χώρες εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Γ) Που ανήκουν στο στρατό.
48) Κατά τη λειτουργία των επιβραδυντών:
Α) Αξιοποιείται η τριβή για την ανάπτυξη δύναμης πέδησης.
Β) Ανάβουν τα φώτα πέδησης.
Γ) Απενεργοποιείται αυτόματα το abs.
49) Το ABS είναι ηλεκτρονικό σύστημα που έχει ως στόχο:
Α) Την ταχεία μετάδοση της εντολής της επιβράδυνσης.
Β) Την πρόβλεψη και αποτροπή της ολίσθησης των κινητηρίων τροχών στη φάση της εκκίνησης ή στη φάση της επιτάχυνσης.
Γ) Την πρόβλεψη και αποτροπή επερχόμενου «μπλοκαρίσματος» των τροχών εξαιτίας της πέδησης.
50) Η μειωμένη εβδομαδιαία περίοδος ανάπαυσης είναι περίοδος ανάπαυσης του οδηγού διάρκειας μεταξύ:
Α) 24 και 45 λεπτών.
Β) 24 και 45 ωρών.
Γ) 24 και 48 ωρών.
51) Η καμπύλη ισχύος παρέχει τη σχέση μεταξύ:
Α) Της ροπής στρέψης του κινητήρα και των στροφών.
Β) Της ισχύος του κινητήρα και των στροφών.
Γ) Της ειδικής κατανάλωσης του κινητήρα και των στροφών.
52) Ο υδραυλικός επιβραδυντής λειτουργεί με:
Α) Μηδενισμό τα παροχής πετρελαίου μέσω ποδομοχλού.
Β) Έγχυση λαδιού.
Γ) Έλεγχο της ισχύος του ρεύματος.
53) Για την απο/επιβίβαση ατόμων με μειωμένη κινητικότητα χωρίς συνοδό, ίσως απαιτηθεί η συνδρομή του οδηγού. Ο οδηγός οφείλει να:
Α) Παράσχει πάντοτε την απαραίτητη βοήθεια.
Β) Ζητήσει επιτακτικά από κάποιον επιβάτη να βοηθήσει.
Γ) Μην εγκαταλείψει τη θέση του σε καμμία περίπτωση.
54) Σε περίπτωση ατυχήματος με τραυματίες, αν κάποιο άκρο του σώματος του τραυματία αιμορραγεί, αλλά δεν έχει σπάσει, πρέπει να:
Α) Του ρίξετε παγωμένο νερό.
Β) Το ανασηκώσετε.
Γ) Το τοποθετήσετε στο χαμηλότερο δυνατό σημείο.
55) Η μέγιστη ταχύτητα σχεδιασμού των ελαστικών λεωφορείου είναι τα:
Α) 110 km/h.
Β) 120 km/h.
Γ) 130 km/h.
56) Σε περίπτωση δύο οδηγών, ο οδηγός που δεν οδηγεί αλλά βοηθά στην πλοήγηση καταγράφεται στον ψηφιακό ταχογράφο στη θέση:
Α) «2ος οδηγός».
Β) «Διαθεσιμότητα».
Γ) «Άλλες εργασίες».
57) Σε αυτοκινητόδρομους και οδούς ταχείας κυκλοφορίας, συνιστάται η οδήγηση:
Α) Στην πράσινη περιοχή ίου στροφομέτρου.
Β) Στην κίτρινη περιοχή του στροφομέτρου.
Γ) Στην κόκκινη περιοχή του στροφομέτρου.
58) Σε περίπτωση μεταφοράς μαθητών, ο οδηγός πρέπει να βεβαιωθεί ότι:
Α) Δεν συνομιλούν μεταξύ τους.
Β) Η επιβίβαση και αποβίβαση γίνονται σε διπλή σειρά.
Γ) Δεν βγάζουν έξω από το παράθυρο μέρη του σώματος τους.
59) Σε περίπτωση δύο οδηγών, ο οδηγός που δεν οδηγεί εν γένει καταγράφεται στον ψηφιακό ταχογράφο στη θέση:
Α) «2ος οδηγός».
Β) «Διαθεσιμότητα».
Γ) «Άλλες εργασίες».
60) Οι βασικές θέσεις ενός ψηφιακού ταχογράφου είναι:
Α) Διαθεσιμότητα, διάλειμμα ή ανάπαυση, άλλες εργασίες, οδήγηση.
Β) Διαθεσιμότητα, αναμονή, οδήγηση, διάλειμμα.
Γ) Διάλειμμα, ανάπαυση, οδήγηση 1ου οδηγού, οδήγηση 2ου οδηγού.