Σκόρ: {{ getScore() }}
1) Μικρότερη πίεση ελαστικών, σε σχέση με την προβλεπόμενη, συνεπάγεται:
Α) Μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.
Β) Αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου.
Γ) Μείωση του κόστους συντήρησης.
2) Τα τουριστικά λεωφορεία:
Α) Χρησιμοποιούνται συνήθως σε μεγάλου μήκους διαδρομές και δεν διαθέτουν θέσεις ορθίων.
Β) Προορίζονται αποκλειστικά για την εξυπηρέτηση των τουριστών και δεν διαθέτουν θέσεις ορθίων.
Γ) Χρησιμοποιούνται συνήθως σε μεγάλου μήκους διαδρομές και διαθέτουν θέσεις ορθίων.
3) Ορισμένα οχήματα εξαιρούνται από τον ευρωπαϊκό κανονισμό 561/2006 σχετικά με το ωράριο εργασίας. Μεταξύ αυτών είναι τα οχήματα που:
Α) Μεταφέρουν επιβάτες σε τακτικά δρομολόγια όταν το μήκος της διαδρομής δεν υπερβαίνει τα 60 km.
Β) Των οποίων η ταχύτητα δεν υπερβαίνει τα 40 km/h.
Γ) Λειτουργούν σε ακτίνα 60 km.
4) Όταν ανάβει η ενδεικτική λυχνία του μανομέτρου (δείχνει κόκκινο):
Α) Ο οδηγός πρέπει να σταματήσει το λεωφορείο.
Β) Η θερμοκρασία έχει υπερβεί τους 100°c.
Γ) Η πίεση του λαδιού έχει πέσει επικίνδυνα.
5) Σε περίπτωση ατυχήματος με τραυματίες που έχουν έρθει σε επαφή με το ηλεκτρικό ρεύμα:
Α) Δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να επιχειρήσετε τον απεγκλωβισμό τους.
Β) Μπορείτε να επιχειρήσετε απεγκλωβισμό μόνο αν διαθέτετε αντικείμενο που είναι καλός αγωγός του ρεύματος.
Γ) Μπορείτε να επιχειρήσετε απεγκλωβισμό μόνο αν διαθέτετε αντικείμενο που είναι κακός αγωγός του ρεύματος.
6) Όταν η ακτίνα της τροχιάς ενός σώματος διπλασιάζεται, το μέτρο της κεντρομόλου δύναμης:
Α) Υποδιπλασιάζεται.
Β) Διπλασιάζεται.
Γ) Τετραπλασιάζεται.
7) Η παράλειψη κάποιου γεύματος κατά τη διάρκεια της ημέρας οδηγεί σε:
Α) Απώλεια σωματικού βάρους.
Β) Αύξηση σωματικού βάρους.
Γ) Υπερβολική κατανάλωση τροφής στο επόμενο γεύμα.
8) Λεωφορείο βρίσκεται σε στενή και απότομη κατηφόρα και η διέλευση ενός συρμού (φορτηγό και ρυμουλκούμενο) που έρχεται αντίθετα είναι δυσχερής. Οφείλει να οπισθοδρομήσει:
Α) Ο οδηγός του λεωφορείου.
Β) Ο οδηγός του συρμού.
Γ) Ο οδηγός του βαρύτερου εκ των δύο.
9) Η κόπωση του οδηγού μπορεί να οδηγήσει:
Α) Στη μείωση των αντανακλαστικών του και, ενδεχομένως, σε υπνηλία.
Β) Στη βελτίωση των αντανακλαστικών του και, ενδεχομένως, σε υπνηλία.
Γ) Στη μείωση του χρόνου αντίδρασης και, ενδεχομένως, σε υπερδιέγερση.
10) Ο χρόνος της διαδρομής μεταξύ ενός χώρου ανάπαυσης σε δημόσια οδό και ενός σημείου απο/επιβίβασης επιβατών εκτός οδού θεωρείται:
Α) Χρόνος οδήγησης.
Β) Άλλη εργασία.
Γ) Διάλειμμα.
11) Σε περίπτωση ατυχήματος, μία από τις πρώτες ενέργειες που πρέπει να γίνουν είναι:
Α) Το σβήσιμο του τσιγάρου.
Β) Η αφαίρεση των παπουτσιών των τραυματιών.
Γ) Η αφαίρεση των ρούχων των τραυματιών.
12) Το ωράριο εργασίας του οδηγού υπόκειται σε περιορισμούς κυρίως για λόγους:
Α) Οδικής ασφάλειας.
Β) Συντήρησης του οχήματος.
Γ) Αντιμετώπισης της ανεργίας.
13) Ο περιοριστής ταχύτητας έχει ως σκοπό να περιορίσει την ταχύτητα του λεωφορείου:
Α) Ανάλογα με τα όρια ταχύτητας κάθε οδού.
Β) Σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.
Γ) Κάτω από ένα συγκεκριμένο όριο.
14) Προκειμένου να αποφευχθεί η πρόκληση ατυχήματος, ο οδηγός λεωφορείου πρέπει να:
Α) Διεκδικεί την προτεραιότητα όταν τη δικαιούται.
Β) Διεκδικεί την προτεραιότητα ακόμη και αν δεν τη δικαιούται.
Γ) Παραχωρεί την προτεραιότητα ακόμη και αν τη δικαιούται.
15) Το μέγεθος της ισχύος είναι:
Α) Το μέτρο της επίδρασης που ασκεί μία δύναμη κατά τη διάρκεια της περιστροφής ενός σώματος.
Β) Ο ρυθμός παραγωγής έργου.
Γ) Η ποσότητα του καυσίμου που καταναλώνεται σε μία ώρα οδήγησης.
16) Το κάθισμα του οδηγού συνιστάται να προσαρμόζεται κατάλληλα, ώστε το πόδι του οδηγού:
Α) Να μένει ελαφρά λυγισμένο τη στιγμή που ενεργοποιεί τον ποδομοχλό του συμπλέκτη.
Β) Να αγγίζει οριακά τους ποδομοχλούς.
Γ) Να μένει ελαφρά λυγισμένο τη στιγμή που ενεργοποιεί την πέδη στάθμευσης.
17) Πατώντας τον ποδομοχλό πέδησης επιτρέπουμε:
Α) Τη ροή υγρού φρένων.
Β) Τη ροή πεπιεσμένου αέρα.
Γ) Τη ροή ηλεκτρικού ρεύματος.
18) Η επιβράδυνση ωθεί τους επιβάτες:
Α) Προς την κατεύθυνση κίνησης του οχήματος.
Β) Αντίθετα προς την κατεύθυνση κίνησης του οχήματος.
Γ) Προς το εξωτερικό της στροφής.
19) Πρόβλεψη για μεταφορά ορθίων μπορεί να υπάρχει:
Α) Μόνο σε αστικά λεωφορεία.
Β) Σε αστικά, ημιαστικά και υπεραστικά λεωφορεία.
Γ) Σε όλα τα λεωφορεία ανεξαρτήτως διαδρομής.
20) Τα λεωφορεία με ελαφρό ρυμουλκούμενο (αποσκευοφόρο) έχουν ανώτατο όριο ταχύτητας τα:
Α) 70 km/h.
Β) 80 km/h.
Γ) 90 km/h.
21) Ο τύπος επιβραδυντή με τη χαμηλότερη εν γένει απόδοση είναι:
Α) Το μηχανόφρενο.
Β) Ο υδραυλικός.
Γ) Ο ηλεκτρομαγνητικός.
22) Η αρχή λειτουργίας του περιοριστή ταχύτητας βασίζεται:
Α) Στην επενέργεια επί του συστήματος πέδησης.
Β) Στον έλεγχο της παροχής καυσίμου στον κινητήρα.
Γ) Στην άσκηση αντίστασης στην περιστροφή του στροφαλοφόρου άξονα.
23) Ο οδηγός δεν μπορεί να δουλεύει συνεχόμενα για περισσότερο από:
Α) Πέντε 24ωρα.
Β) Έξι 24ωρα.
Γ) Επτά 24ωρα.
24) Για τον πλήρη έλεγχο του οχήματος, η ελκτική δύναμη σε σχέση με την τριβή πρέπει να είναι:
Α) Μικρότερη.
Β) Ίση.
Γ) Μεγαλύτερη.
25) Οι δυνάμεις που ασκούνται στα κινούμενα οχήματα μπορεί να εφαρμόζονται:
Α) Στον κινητήρα.
Β) Στην επιφάνεια επαφής του ελαστικού με τις ζάντες.
Γ) Στο κέντρο βάρους.
26) Η πρόσφυση δεν εξαρτάται:
Α) Από τις καιρικές συνθήκες.
Β) Από το βάρος του οδηγού.
Γ) Από τον όγκο του οχήματος.
27) Σε περίπτωση ατυχήματος με τραυματίες, αν κάποιο άκρο του σώματος του τραυματία αιμορραγεί, αλλά δεν έχει σπάσει, πρέπει να:
Α) Του ρίξετε παγωμένο νερό.
Β) Το ανασηκώσετε.
Γ) Το τοποθετήσετε στο χαμηλότερο δυνατό σημείο.
28) Κατά την κίνηση σε κατωφέρεια, σε σχέση με την οδήγηση σε επίπεδη επιφάνεια:
Α) Η απόσταση ακινητοποίησης μειώνεται.
Β) Η απόσταση ακινητοποίησης δεν αλλάζει.
Γ) Η απόσταση ακινητοποίησης αυξάνεται.
29) Οι λεωφορειακές γραμμές των ΚΤΕΛ που εξυπηρετούν τη μεταφορά από την Αθήνα σε παραλίες της Αττικής είναι:
Α) Ειδικές τακτικές γραμμές.
Β) Τακτικές γραμμές.
Γ) Έκτακτες γραμμές.
30) Όταν ένα όχημα είναι σταθμευμένο σε επίπεδη επιφάνεια, ασκείται σε αυτό:
Α) Δύναμη βαρύτητας.
Β) Φυγόκεντρος δύναμη.
Γ) Ελκτική δύναμη.
31) Οι τύποι των λεωφορείων που εμπλέκονται συχνότερα σε θανατηφόρα οδικά ατυχήματα είναι τα:
Α) Αστικά λεωφορεία.
Β) Σχολικά λεωφορεία.
Γ) Λεωφορεία μεταφοράς προσωπικού.
32) Συγκρίνοντας τον πετρελαιοκινητήρα με το βενζινοκινητήρα, ο πετρελαιοκινητήρας:
Α) Λειτουργεί σε μικρότερο αριθμό στροφών.
Β) Έχει μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου.
Γ) Είναι λιγότερο θορυβώδης.
33) Η υπερφόρτωση προκαλεί:
Α) Μείωση της καταπόνησης των τροχών.
Β) Αύξηση της απόδοσης του συστήματος πέδησης.
Γ) Αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου.
34) Με την οικολογική και οικονομική οδήγηση δεν επιτυγχάνεται:
Α) Μείωση των οδικών ατυχημάτων.
Β) Οικονομία στην κατανάλωση καυσίμου.
Γ) Αύξηση των εκπομπών αερίων ρύπων.
35) Η ημερήσια διατροφή πρέπει να περιλαμβάνει οπωσδήποτε πέντε μερίδες:
Α) Φρούτων και λαχανικών.
Β) Νερού.
Γ) Πουλερικών ή/και ψαριών.
36) Ο οδηγός οφείλει να έχει μία εβδομαδιαία περίοδο ανάπαυσης όχι αργότερα από το πέρας 6 διαδοχικών 24ώρων περιόδων από:
Α) Το τέλος της προηγούμενης περιόδου ημερήσιας ανάπαυσης.
Β) Την αρχή της προηγούμενης περιόδου εβδομαδιαίας ανάπαυσης.
Γ) Το τέλος της προηγούμενης περιόδου εβδομαδιαίας ανάπαυσης.
37) Η πιο αποτελεσματική λύση για την αντιμετώπιση της υπνηλίας είναι:
Α) Ο δυνατός καφές.
Β) Ο εξαερισμός της καμπίνας του οδηγού.
Γ) Ο ολιγόλεπτος ύπνος.
38) Στην Ελλάδα, ανταγωνιστικό του υπεραστικού λεωφορείου μέσο μεταφοράς είναι:
Α) Ο σιδηρόδρομος.
Β) Το μετρό.
Γ) Το πλοίο.
39) Η απόσταση ακινητοποίησης:
Α) Είναι μεγαλύτερη όταν το όχημα έχει επιβάτες.
Β) Είναι μικρότερη όταν το όχημα έχει επιβάτες.
Γ) Δεν εξαρτάται από την παρουσία επιβατών.
40) Η συνδυασμένη χρήση φρένων και επιβραδυντή:
Α) Συνεπάγεται μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου.
Β) Μειώνει τη διάρκεια ζωής του κινητήρα.
Γ) Συμβάλλει στην εξοικονόμηση καυσίμου.
41) Στην Ελλάδα, οι συνηθέστεροι τύποι συγκρούσεων μεταξύ λεωφορείων και ix επιβατικών αυτοκινήτων είναι οι:
Α) Νωτομετωπικές.
Β) Μετωπικές.
Γ) Πλαγιομετωπικές.
42) Παρεπόμενη ποινή της μεταφοράς λαθρομεταναστών είναι:
Α) Η ακινητοποίηση του οχήματος για διάστημα τουλάχιστον 90 ημερών.
Β) Η ακινητοποίηση του οχήματος για διάστημα τουλάχιστον 30 ημερών.
Γ) Η δήμευση του οχήματος.
43) Σε περίπτωση μεταφοράς μαθητών, ο οδηγός πρέπει να βεβαιωθεί ότι:
Α) Δεν συνομιλούν μεταξύ τους.
Β) Η επιβίβαση και αποβίβαση γίνονται σε διπλή σειρά.
Γ) Δεν βγάζουν έξω από το παράθυρο μέρη του σώματος τους.
44) Οι λεωφορειακές γραμμές που εξυπηρετούν τη μεταφορά των μαθητών και σπουδαστών μεταξύ της κατοικίας και του ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου τους είναι:
Α) Ειδικές τακτικές γραμμές.
Β) Τακτικές γραμμές.
Γ) Έκτακτες γραμμές.
45) Κατά τις ώρες της ημερήσιας ανάπαυσης, ο οδηγός μπορεί να βρίσκεται εντός οχήματος υπό την προϋπόθεση ότι:
Α) Βρίσκεται σε απόσταση μεγαλύτερη των 100 km από την έδρα του.
Β) Το όχημα είναι ακινητοποιημένο και διαθέτει υποδομή για ύπνο.
Γ) Το όχημα είναι ακινητοποιημένο και διαθέτει κλιματισμό.
46) Από τα παρακάτω αντικείμενα, πιο κοντά στον οδηγό πρέπει να τοποθετούνται:
Α) Ο καφές και το νερό.
Β) Οι χάρτες.
Γ) Τα γυαλιά ηλίου.
47) Σε κάποια ατυχήματα υπάρχει μεγάλος κίνδυνος ηλεκτροπληξίας. Μεταξύ αυτών είναι η πρόσκρουση σε:
Α) Φωτεινό σηματοδότη.
Β) Πρόσθετη πινακίδα κατακόρυφης σήμανσης.
Γ) Πληροφοριακή πινακίδα στάσης τρόλεϊ.
48) Για την απο/επιβίβαση ατόμων με μειωμένη κινητικότητα χωρίς συνοδό, ίσως απαιτηθεί η συνδρομή του οδηγού. Ο οδηγός οφείλει να:
Α) Παράσχει πάντοτε την απαραίτητη βοήθεια.
Β) Ζητήσει επιτακτικά από κάποιον επιβάτη να βοηθήσει.
Γ) Μην εγκαταλείψει τη θέση του σε καμμία περίπτωση.
49) Η καμπύλη ειδικής κατανάλωσης παρέχει τη σχέση μεταξύ:
Α) Της ροπής στρέψης του κινητήρα και των στροφών.
Β) Της ισχύος του κινητήρα και των στροφών.
Γ) Της ειδικής κατανάλωσης του κινητήρα και των στροφών.
50) Η υιοθέτηση των αρχών της ασφαλούς φόρτωσης επιβατών και αποσκευών οδηγεί σε:
Α) Μεγαλύτερη ευστάθεια στο όχημα.
Β) Μεγαλύτερη φθορά στα μηχανικά μέρη του οχήματος.
Γ) Αυξημένη κατανάλωση καυσίμου.
51) Ορισμένα οχήματα εξαιρούνται από τον ευρωπαϊκό κανονισμό 561/2006 σχετικά με το ωράριο εργασίας. Μεταξύ αυτών είναι τα οχήματα:
Α) Που μεταφέρουν επιβάτες σε τακτικά δρομολόγια όταν το μήκος της διαδρομής δεν υπερβαίνει τα 50 km.
Β) Των οποίων η ταχύτητα δεν υπερβαίνει τα 50 km/h.
Γ) Που λειτουργούν σε ακτίνα 150 km.
52) Ο περιορισμός της κυκλοφορίας του αίματος για μεγάλο χρονικό διάστημα μπορεί να οδηγήσει:
Α) Σε δύσπνοια.
Β) Στη διάσωση του τραυματία.
Γ) Σε μόνιμες βλάβες.
53) Επιβάτης μεταβαίνει με μετρό από το σπίτι του στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Λαρίσης στην Αθήνα. Στη συνέχεια μεταβαίνει με τρένο στη Θεσσαλονίκη. Στη μετακίνηση αυτή:
Α) Το λεωφορείο του ΟΑΣΑ είναι μέσο συμπληρωματικό.
Β) Το τρένο είναι μέσο συμπληρωματικό.
Γ) Το αεροπλάνο είναι μέσο συμπληρωματικό.
54) Η ημερολογιακή εβδομάδα θεωρείται ότι αρχίζει τα μεσάνυκτα της Κυριακής προς Δευτέρα και τελειώνει την ίδια ώρα:
Α) Μετά το πέρας 100 ωρών εργασίας.
Β) Μετά το πέρας επτά εργασίμων ημερών.
Γ) Της επόμενης Κυριακής.
55) Η συνθήκη Σένγκεν είναι μία διακρατική συμφωνία που έχει ως στόχο τη θέσπιση κοινού πλαισίου για:
Α) Τη διακίνηση πολιτών μεταξύ των κρατών-μελών.
Β) Την εναρμόνιση των αδειών οδήγησης μεταξύ των κρατών-μελών.
Γ) Τις επιβατικές μεταφορές με λεωφορεία.
56) Μετά την οδήγηση 4,5 ωρών, ο οδηγός πρέπει να σταματήσει για διάλειμμα:
Α) Τουλάχιστον 45 λεπτών.
Β) Το πολύ 45 λεπτών.
Γ) Τουλάχιστον 35 λεπτών.
57) Όταν η ταχύτητα κίνησης ενός οχήματος διπλασιάζεται, η αεροδυναμική αντίσταση:
Α) Υποδιπλασιάζεται.
Β) Διπλασιάζεται.
Γ) Τετραπλασιάζεται.
58) Συγκρίνοντας τον πετρελαιοκινητήρα με το βενζινοκινητήρα, ο πετρελαιοκινητήρας:
Α) Χρησιμοποιεί καύσιμο περισσότερο εύφλεκτο.
Β) Έχει καλύτερη σχέση μάζας και ισχύος.
Γ) Είναι λιγότερο θορυβώδης.
59) Το EBS είναι ηλεκτρονικό σύστημα που έχει ως στόχο:
Α) Την ταχεία μετάδοση της εντολής της επιβράδυνσης.
Β) Την πρόβλεψη και αποτροπή της ολίσθησης των κινητηρίων τροχών στη φάση της εκκίνησης ή στη φάση της επιτάχυνσης.
Γ) Την πρόβλεψη και αποτροπή επερχόμενου «μπλοκαρίσματος» των τροχών εξαιτίας της πέδησης.
60) Ένας από τους βασικότερους παράγοντες πρόκλησης ατυχημάτων είναι:
Α) Η κόπωση του κινητήρα.
Β) Η κόπωση του συσσωρευτή.
Γ) Η κόπωση του οδηγού.