1) Όταν βρισκόμαστε με το σκάφος μας σε δίαυλο ή θαλάσσιο διάδρομο:
Α) Αγκυροβολούμε σε χώρο που μας εξυπηρετεί και επιδεικνύουμε τα σχήματα αγκυροβολίας για να μας προσέξουν τα άλλα σκάφη.
Β) Δεν αγκυροβολούμε και δεν παρεμποδίζουμε την κίνηση άλλων πλοίων.
Γ) Αγκυροβολούμε σε χώρο που δεν παρεμποδίζουμε την κίνηση άλλων σκαφών.
2) Κάθε πλοίο ανά πάσα στιγμή θα πρέπει:
Α) Να τηρεί οπτική μόνον επιτήρηση του περιβάλλοντος χώρου.
Β) Να τηρεί οπτική και ακουστική επιτήρηση του περιβάλλοντος χώρου, για να είναι σε θέση, σε περίπτωση απειλούμενου κινδύνου, να εκτιμήσει πλήρως την κατάσταση και τον κίνδυνο σύγκρουσης.
Γ) Να τηρεί ακουστική μόνον επιτήρηση του περιβάλλοντος χώρου.
3) Κάθε αγκυροβολημένο πλοίο μήκους άνω των πενήντα (50) μέτρων οφείλει να επιδεικνύει:
Α) Έναν λευκό φανό ορατό σε όλο τον ορίζοντα στη πλώρη και ένα λευκό φανό ορατό σε όλο τον ορίζοντα στη πρύμνη.
Β) Ένα λευκό φανό ορατό σε όλο τον ορίζοντα στη πρύμνη.
Γ) Ένα λευκό εφίστιο φανό.
4) Κάθε πλοίο που καταφθάνει ένα άλλο, οφείλει:
Α) Να ζητήσει από το καταφθανόμενο να αλλάξει πορεία για να το προσπεράσει.
Β) Να συνεχίσει την πορεία του αναμένοντας την αλλαγή πορείας του καταφθανόμενου.
Γ) Να απομακρυνθεί από την πορεία του καταφθανόμενου.
5) Ο Διεθνής Κανονισμός προς Αποφυγή Συγκρούσεων στην θάλασσα (Δ.Κ.Α.Σ.) ισχύει:
Α) Στις θάλασσες, όλων των κρατών.
Β) Σε όλα τα πλάτη και τα μήκη της υδρογείου.
Γ) Σε όλες τις θάλασσες και τα λιμάνια της Ελλάδας.
6) Ένα αλιευτικά πλοίο που αλιεύει με γρίπο (ή χωρίς) οφείλει να επιδεικνύει κατά την ημέρα:
Α) Δύο μαύρες σφαίρες σε κατακόρυφη γραμμή περίβλεπτες.
Β) Δύο κώνους με τις κορυφές ενωμένες μαύρους σε περίβλεπτο σημείο.
Γ) Ένα μαύρο κώνο σε περίβλεπτη θέση.
7) Ένα ακυβέρνητο πλοίο οφείλει να φέρει κατά τη διάρκεια της ημέρας:
Α) Τρεις (3) μαύρες μπάλες σε περίβλεπτη θέση και σε κατακόρυφη γραμμή.
Β) Δύο (2) μαύρες μπάλες σε περίβλεπτη θέση και σε κατακόρυφη γραμμή.
Γ) Σε περίβλεπτο σημείο δυο κώνους μαύρου χρώματος με τις κορυφές ενωμένες.
8) Όταν πρόκειται για κινητήρα που δεν χρησιμοποιείται έστω και για λίγο χρόνο:
Α) Πρέπει να μένει καύσιμο στο καρμπυρατέρ προς αποφυγή διάβρωσης του από τι σκουριά.
Β) Δεν πρέπει να μένει καύσιμο στο καρμπυρατέρ.
Γ) Κανένα από τα παραπάνω.
9) Η ασφαλής αγκυροβολία σε βάθος θάλασσας πέντε (05) μέτρων απαιτεί έκταμα (μήκος) του σχοινιού της άγκυρας τουλάχιστον:
Α) 25 μέτρα.
Β) 20 μέτρα.
Γ) 15 μέτρα.
10) Οι φάροι ή φανοί ή φανάρια χρησιμεύουν:
Α) Για την πρόσδεση των πλοίων.
Β) Για να προσανατολίζουν και καθοδηγούν με ασφάλεια τους ναυτιλλόμενους κατά την διάρκεια της νύχτας.
Γ) Για την σήμανση διαύλων, ναυαγίων, αβαθών, υφάλων κλπ.
11) Ο όρος “πλοίο ασχολούμενο με την αλιεία” σημαίνει:
Α) Κάθε αλιευτικό πλοίο.
Β) Κάθε πλοίο που ψαρεύει ανεξάρτητα αν περιορίζεται η ικανότητα χειρισμών/ελιγμών του.
Γ) Κάθε πλοίο που ψαρεύει με δίκτυα, ορμιές (συρτή), γρίπο ή άλλη αλιευτική συσκευή, η οποία
περιορίζει την ικανότητα χειρισμών/ελιγμών του.
12) Ένα αγκυροβολημένο πλοίο οφείλει κατά την διάρκεια της μέρας να φέρει:
Α) Σε περίβλεπτο σημείο της πρύμνης μια μαύρη σφαίρα.
Β) Ένα μαύρο κώνο στην πλώρη.
Γ) Σε περίβλεπτο σημείο της πλώρης μια μαύρη σφαίρα.
13) Ο Διεθνής Κανονισμός προς Αποφυγή Συγκρούσεων στη θάλασσα (Δ.Κ.Α.Σ.) έχει εφαρμογή:
Α) Σε όλα τα πλοία με εξαίρεση τα πολεμικά πλοία όλων των χωρών.
Β) Σε όλα τα πλοία χωρίς εξαίρεση.
Γ) Σε όλα τα πλοία με εξαίρεση τα Ελληνικά πολεμικά πλοία.
14) Το ψαροντούφεκο στη περιοχή του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά απαγορεύεται:
Α) Από τη Πειραϊκή χερσόνησο και έως το 42 χλμ Πειραιά Σουνίου.
Β) Στις πλαζ του Πειραιά.
Γ) Έξω από το λιμάνι του Πειραιά.
15) Φανός Κορώνης είναι:
Α) Λευκός περίβλεπτος φανός στη πρύμνη του πλοίου.
Β) Λευκός φανός 135° μοιρών τοποθετούμενος κατά τέτοιο τρόπο ώστε να φωτίζει 67,5° μοίρες στον ιστό του πλοίου.
Γ) Λευκό φανάρι στη πρύμνη του πλοίου και φωτίζει τόξο ορίζοντα 135° μοιρών τοποθετούμενα. κατά τέτοιο τρόπο ώστε να φωτίζει 67,5° μοίρες δεξιά και αριστερά της πρύμνης.
16) Φανός ρυμούλκησης είναι:
Α) Κίτρινο φανάρι με τα ίδια χαρακτηριστικά του φανού κορώνης, χρησιμοποιείται όταν γίνονται ρυμουλκήσεις και τοποθετείται πάνω από το φανό κορώνης του ρυμουλκού.
Β) Κίτρινο φανάρι 225° μοιρών, χρησιμοποιείται όταν γίνονται ρυμουλκήσεις και τοποθετείται ττάνω από το φανό κορώνης του ρυμουλκού.
Γ) Κίτρινο φανάρι 135° μοιρών, χρησιμοποιείται όταν γίνονται ρυμουλκήσεις και τοποθετείται πάνω από το φανό κορώνης του ρυμουλκούμενου.
17) Τραμουντάνα είναι ο άνεμος:
Α) Ανατολικός
Β) Βόρειος
Γ) Δυτικός
18) Ο Βορειοανατολικός άνεμος λέγεται και:
Α) Γρέγος
Β) Τραμουντάνα
Γ) Λεβάντες
19) Γεωγραφικές Συντεταγμένες ενός σημείου είναι:
Α) Το γεωγραφικό πλάτος φ.
Β) Το σημείο που έμεινε ακυβέρνητο το σκάφος μας.
Γ) Το γεωγραφικό πλάτος φ και το γεωγραφικό μήκος λ.
20) Το “μπούκωμα” του κινητήρα (αργή κίνηση του σκάφους ενώ ο κινητήρας δουλεύει στο “φουλ”) μπορεί να οφείλεται:
Α) Σε μπέρδεμα της προπέλας σε φύκια, σχοινιά, κλπ.
Β) Σε ελλιπή τροφοδοσία καυσίμου.
Γ) Στον έντονο κυματισμό.