Σκόρ: {{ getScore() }}
1) Στην κλίμακα έντασης ανέμου πέντε (5) μποφόρ, το πιθανό ύψος κυμάτων είναι
Α) 1,25 μ - 2,5 μ
Β) 2,5 μ - 4 μ
Γ) 1,25 μ – 2 μ
2) Προσήνεμη πλευρά (Σοφράνο) είναι:
Α) Το πρωραίο τμήμα του σκάφους όταν πλέει προς την κατεύθυνση που φυσά ο άνεμος.
Β) Η αντίθετη από την κατεύθυνση που φυσάει ο άνεμος πλευρά του σκάφους.
Γ) Η πλευρά του σκάφους που βρίσκεται προς την κατεύθυνση που φυσάει ο άνεμος.
3) Στην κλίμακα έντασης ανέμου 6 Μποφόρ η κατάσταση της θάλασσας είναι:
Α) Κυματώδης.
Β) Πολύ Ταραγμένη.
Γ) Πολύ Κυματώδης.
4) Η πρωταρχική αιτία του ανέμου είναι:
Α) Η διαφορά θερμοκρασίας.
Β) Τα χαμηλά βαρομετρικά.
Γ) Η διεύθυνση και η ένταση.
5) Κατά την αγκυροβολία πρέπει να αποφεύγεται:
Α) Ο αμμώδης βυθός.
Β) Ο βραχώδης βυθός.
Γ) Ο λασπώδης βυθός.
6) Η πλωτή άγκυρα συνιστάται:
Α) Στα μεγάλα βάθη.
Β) Στα μικρά βάθη.
Γ) Αν χάσουμε την κανονική.
7) Η ασφαλής αγκυροβολία σε βάθος θάλασσας πέντε (05) μέτρων απαιτεί έκταμα (μήκος) του σχοινιού της άγκυρας τουλάχιστον:
Α) 15 μέτρα.
Β) 20 μέτρα.
Γ) 25 μέτρα.
8) Η ασφαλής αγκυροβολία σε βάθος θάλασσας δώδεκα (12) μέτρων απαιτεί έκταμα (μήκος) του σχοινιού της άγκυρας τουλάχιστον:
Α) 40 μέτρα.
Β) 36 μέτρα.
Γ) 50 μέτρα.
9) Οι Φάροι Φανοί ή Φανάρια χρησιμεύουν:
Α) Για να προσανατολίζουν και καθοδηγούν με ασφάλεια τους ναυτιλλόμενους κατά την διάρκεια της νύχτας.
Β) Για την πρόσδεση των πλοίων.
Γ) Για την σήμανση διαύλων, ναυαγίων, αβαθών, υφάλων κλπ.
10) Στις εισόδους των λιμένων ο πράσινος φανός τοποθετείται:
Α) Στο δεξιό άκρο του στομίου (εισόδου) σε σχέση με το εισερχόμενο στο λιμένα πλοίο/σκάφος.
Β) Στο δεξιό άκρο του στομίου (εισόδου) σε σχέση με το εξερχόμενο στο λιμένα πλοίο/σκάφος.
Γ) Στο αριστερό άκρο του στομίου (εισόδου) σε σχέση με το εισερχόμενο στο λιμένα.
11) Ένας εξωλέμβιος κινητήρας πρέπει να περάσει από πρώτο έλεγχο (SERVICE):
Α) Μετά από χρήση τριών (03) μηνών ή μετά από τις πρώτες είκοσι (20) ώρες λειτουργίας του.
Β) Μετά από χρήση τριών (3) μηνών ή μετά από τις πρώτες πενήντα ώρες λειτουργίας του.
Γ) Μετά από χρήση έξι (6) μηνών ή μετά από τις πρώτες πενήντα (50) ώρες λειτουργίας του.
12) Όταν πρόκειται για κινητήρα που δεν χρησιμοποιείται έστω και για λίγο χρόνο:
Α) Πρέπει να μένει καύσιμο στο καρμπυρατέρ προς αποφυγή διάβρωσης του από τι σκουριά.
Β) Δεν πρέπει να μένει καύσιμο στο καρμπυρατέρ.
Γ) Κανένα από τα παραπάνω.
13) Στους δίχρονους εξωλέμβιους κινητήρες πρέπει:
Α) Να φροντίζουμε να βάζουμε λιγότερο λάδι ώστε να αποφεύγουμε “μπούκωμα”του κινητήρα.
Β) Να φροντίζουμε η αναλογία λαδιού βενζίνης να είναι η προβλεπόμενη από τον κατασκευαστή.
Γ) Να φροντίζουμε να βάζουμε λίγο περισσότερο λάδι για να λιπαίνεται καλύτερα ο κινητήρας.
14) Το ρεζερβουάρ βενζίνης πρέπει να είναι γεμάτο μέχρι πάνω:
Α) Όχι, για να μένει κενός χώρος για τις διαστολές της βενζίνης.
Β) Ναι ώστε να έχουμε επάρκεια καυσίμου.
Γ) Όχι για να μην έχουμε υπερχείλιση του καρμπυρατέρ.
15) Το “μπούκωμα” τουκινητήρα (αργή κίνηση του σκάφους ενώ ο κινητήρας δουλεύει στο “φουλ”) μπορεί να οφείλεται:
Α) Σε ελλιπή τροφοδοσία καυσίμου.
Β) Σε μπέρδεμα της προπέλας σε φύκια, σχοινιά, κλπ.
Γ) Στον έντονο κυματισμό.
16) Αυξομείωση των στροφών τουκινητήρα κατά τη λειτουργία του (σκορτσαρίσματα) παρουσιάζεται συνήθως:
Α) Όταν ο κυματισμός είναι μεγάλος.
Β) Όταν το πτερύγιο της προπέλας είναι σπασμένο ή στρεβλωμένο.
Γ) Όταν υπάρχει ελλιπής τροφοδοσία βενζίνης.
17) Οι ιδιοκτήτες/χειριστές ταχυπλόων σκαφών οφείλουν:
Α) Να έχουν πρόσφορα και για άμεση χρήση όλα τα εφόδια και να μην έχει περάσει η ημερομηνία λήξης τους.
Β) Να έχουν πρόσφορα και για άμεση χρήση όλα τα εφόδια αδιαφορώντας για το αν έχει περάσει η ημερομηνία λήξης τους
Γ) Να διατηρούν τα εφόδια σε καλή κατάσταση, να μην έχει περάσει η ημερομηνία λήξης τους και να βρίσκονται στο κατά το δυνατόν ασφαλέστερο σημείο του σπιτιού.
18) Πριν τον απόπλου βεβαιωνόμαστε:
Α) Ότι στο σκάφος δεν υπάρχουν καύσιμα εκτός του ρεζερβουάρ και έτσι δεν υπάρχει κίνδυνος πυρκαγιάς.
Β) Ότι έχουμε την απαιτούμενη ποσότητα καυσίμου και επιπλέον καύσιμα πάνω στο σκάφος.
Γ) Κανένα από τα παραπάνω.
19) Κατά την διάρκεια του πλου:
Α) Χειρίζουμε πολύ αργά ώστε να αποφευχθεί η ενδεχόμενη σύγκρουση.
Β) Είμαστε σε διαρκή ετοιμότητα.
Γ) Χειρίζουμε σύμφωνα με το ένστικτό μας.
20) Για την ασφαλή επιβίβαση σε μικρά σκάφη:
Α) Στεκόμαστε με το ένα πόδι στο σκάφος και το άλλο στην ξηρά και πηδάμε μέσα την κατάλληλη στιγμή.
Β) Πηδάμε μέσα στο σκάφος όσο πιο κοντά γίνεται στο μέσο του.
Γ) Πατάμε όσο πιο κοντά στο μέσο του σκάφους και κρατιόμαστε γερά από κάπου.