1) Τροφές πλούσιες σε ενέργεια που πρέπει να καταναλώνονται καθημερινό είναι:
Α) Τα δημητριακά, το ρύζι, τα μακαρόνια.
Β) Τα τηγανητά και το αλάτι.
Γ) Το μοσχαρίσιο και το χοιρινό κρέας.
2) Όταν ανάβει η ενδεικτική λυχνία του μανομέτρου (δείχνει κόκκινο):
Α) Ο οδηγός πρέπει να σταματήσει το λεωφορείο.
Β) Η θερμοκρασία έχει υπερβεί τους 100°c.
Γ) Η πίεση του λαδιού έχει πέσει επικίνδυνα.
3) Η αλλαγή ταχυτήτων συνεπάγεται μεταβολή της ροπής στρέψης που μεταδίδεται από τον κινητήρα στους τροχούς (μέσω του συστήματος μετάδοσης κίνησης). Η αλλαγή σχέσης μετάδοσης πρέπει να γίνεται:
Α) Στην πράσινη περιοχή του στροφομέτρου.
Β) Στην κίτρινη περιοχή του στροφομέτρου.
Γ) Στην κόκκινη περιοχή του στροφομέτρου.
4) Οι βασικοί παράγοντες που επιδρούν στην οδική ασφάλεια είναι:
Α) Ο οδηγός, η οδός και το οδόστρωμα.
Β) Ο οδηγός, το όχημα, το οδικό περιβάλλον.
Γ) Το όχημα, η σήμανση και η σηματοδότηση.
5) Κατά την οδήγηση σε πεζοδρομημένες περιοχές, υπάρχει μεγάλος κίνδυνος:
Α) Νωτομετωπικής σύγκρουσης με ix επιβατικά αυτοκίνητα.
Β) Παράσυρσης πεζού.
Γ) Πλαγιομετωπικής σύγκρουσης με ix επιβατικά αυτοκίνητα.
6) Δυνάμεις που ασκούνται σε ένα όχημα, κατά την κίνησή του, μπορεί να είναι:
Α) Η φυγόκεντρος και η κεντρομόλος.
Β) Η ισχύς και η απόδοση.
Γ) Η θερμότητα και το παραγόμενο έργο.
7) Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το έντυπο της φιλικής δήλωσης σε περίπτωση ατυχήματος με εμπλοκή:
Α) Το πολύ δύο οχημάτων που έχουν ασφαλιστεί σε διαφορετικές εταιρείες.
Β) Τουλάχιστον δύο οχημάτων που έχουν ασφαλιστεί σε διαφορετικές εταιρείες.
Γ) Δύο μόνο οχημάτων που έχουν ασφαλιστεί στην ίδια εταιρεία.
8) Το στροφόμετρο βρίσκεται στον πίνακα οργάνων του οχήματος και πληροφορεί τον οδηγό σχετικά με:
Α) Τον αριθμό των στροφών/δευτερόλεπτο του κινητήρα.
Β) Τον αριθμό των στροφών ανά λεπτό του κινητήρα.
Γ) Το μέσο ωριαίο αριθμό στροφών του κινητήρα.
9) Το ηλεκτρονικό σύστημα ρύθμισης και αντιμετώπισης της ολίσθησης των κινητηρίων τροχών (ASR) υποκαθιστά:
Α) Τον αναστολέα διαφορικού.
Β) to abs.
Γ) Τους μειωτήρες κινητηρίων αξόνων.
10) Υποχρέωση εξοπλισμού με ζώνες ασφαλείας έχουν τα καινούρια:
Α) Αστικά λεωφορεία.
Β) Σχολικά λεωφορεία.
Γ) Λεωφορεία μεταφοράς προσωπικού.
11) Όταν η ακτίνα της τροχιάς ενός σώματος διπλασιάζεται, το μέτρο της κεντρομόλου δύναμης:
Α) Υποδιπλασιάζεται.
Β) Διπλασιάζεται.
Γ) Τετραπλασιάζεται.
12) Το απόβαρο είναι το βάρος του οχήματος χωρίς επιβάτες και αποσκευές. Σε αυτό περιλαμβάνεται το βάρος:
Α) Του οδηγού.
Β) Του εφεδρικού τροχού.
Γ) Της δεξαμενής καυσίμου γεμάτης στο 100%.
13) Ένα λεωφορείο έχει απόβαρο 12 τόνων. Το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος, όπως αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας του, ανέρχεται στους 18 τόνους. Το μεικτό βάρος του δεν μπορεί να υπερβαίνει τους:
Α) 18 τόνους.
Β) 12 τόνους.
Γ) 6 τόνους.
14) Κατά την οδήγηση σε λεωφορειολωρίδα (με κατεύθυνση ίδια με αυτή της υπόλοιπης κυκλοφορίας) στο δεξί άκρο του οδοστρώματος, υπάρχει μεγάλος κίνδυνος πρόκλησης ατυχήματος:
Α) Στις στάσεις κατά την απο/επιβίβαση.
Β) Στις δεξιές στροφές των υπολοίπων οχημάτων.
Γ) Στις αριστερές στροφές των υπολοίπων οχημάτων.
15) Η ευστάθεια ενός οχήματος είναι η αντίστασή του:
Α) Στην ανατροπή.
Β) Στη μεταβολή της κινητικής του κατάστασης.
Γ) Στους χειρισμούς του οδηγού.
16) Οι οδικές επιβατικές μεταφορές:
Α) Έχουν αποκλειστικά αυτόνομο ρόλο.
Β) Είναι πάντοτε εξαρτώμενες από άλλα μέσα μεταφοράς.
Γ) Λειτουργούν είτε αυτόνομα είτε συμπληρωματικά με άλλα μέσα μεταφοράς.
17) Η φυγόκεντρος δύναμη εκφράζει την τάση του περιστρεφόμενου σώματος να:
Α) Απομακρυνθεί από ίο κέντρο περιστροφής του.
Β) Πλησιάσει το κέντρο περιστροφής του.
Γ) Ταλαντώνεται γύρω από το κέντρο περιστροφής του.
18) Η ύπαρξη πρόσθετης αποσκευοφόρου:
Α) Μειώνει την κατανάλωση καυσίμου.
Β) Αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου.
Γ) Δεν επιδρά στην κατανάλωση καυσίμου.
19) Η κόπωση του οδηγού μπορεί να οδηγήσει:
Α) Στη μείωση των αντανακλαστικών του και, ενδεχομένως, σε υπνηλία.
Β) Στη βελτίωση των αντανακλαστικών του και, ενδεχομένως, σε υπνηλία.
Γ) Στη μείωση του χρόνου αντίδρασης και, ενδεχομένως, σε υπερδιέγερση.
20) Τα παιδιά είναι ειδική κατηγορία χρηστών των λεωφορείων και χρειάζονται ειδική αντιμετώπιση από τον οδηγό λόγω:
Α) Της μη πλήρως αναπτυγμένης κριτικής ικανότητας.
Β) Της φλυαρίας τους.
Γ) Της απροθυμίας τους να πάνε σχολείο.
21) Ο ψηφιακός ταχογράφος αποθηκεύει στοιχεία σχετικά με τον οδηγό:
Α) Στην ειδική κάρτα μνήμης του μόνο.
Β) Στην «έξυπνη κάρτα» του οδηγού μόνο.
Γ) Στην ειδική κάρτα μνήμης του και στην «έξυπνη κάρτα» του οδηγού.
22) Η βαρύτητα είναι η ιδιότητα των υλικών σωμάτων να:
Α) Έλκουν άλλα υλικά σώματα.
Β) Παραμένουν σε επαφή με το έδαφος.
Γ) Αντιστέκονται σε μεταβολές του βάρους τους.
23) Όχημα μεταφέρεται επάνω σε πλοίο ή τρένο για 9 ώρες, ενώ ο οδηγός του κοιμάται ανενόχλητος σε κλίνη. Ο χρόνος αυτός καταγράφεται:
Α) Ως άλλη εργασία.
Β) Ως ανάπαυση.
Γ) Ως ύπνος.
24) Κατά την κίνηση σε ανωφέρεια, η επίδραση της δύναμης της βαρύτητας -σε σχέση με την επίδρασή της σε επίπεδη επιφάνεια- οδηγεί σε:
Α) Απαίτηση για μεγαλύτερη δύναμη πέδησης για έλεγχο του οχήματος.
Β) Απαίτηση για μεγαλύτερη ελκτική δύναμη για την εμπρόσθια κίνηση του οχήματος.
Γ) Μεγαλύτερη απόσταση ακινητοποίησης.
25) Η επίδραση της δύναμης του βάρους στην κίνηση του οχήματος:
Α) Είναι σταθερή.
Β) Μεταβάλλεται ανάλογα με την κλίση της οδού.
Γ) Μεταβάλλεται ανάλογα με τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος.
26) Η συνθήκη Σένγκεν είναι μία διακρατική συμφωνία που έχει ως στόχο τη θέσπιση κοινού πλαισίου για:
Α) Τη διακίνηση πολιτών μεταξύ των κρατών-μελών.
Β) Την εναρμόνιση των αδειών οδήγησης μεταξύ των κρατών-μελών.
Γ) Τις επιβατικές μεταφορές με λεωφορεία.
27) Η οικολογική και οικονομική οδήγηση είναι ένα μέτρο πολιτικής αντιμετώπισης:
Α) Της κλιματικής αλλαγής.
Β) Της κυκλοφοριακής συμφόρησης.
Γ) Της εισόδου στο Δακτύλιο της Αθήνας.
28) Συγκρίνοντας τον πετρελαιοκινητήρα με το βενζινοκινητήρα, ο πετρελαιοκινητήρας:
Α) Χρησιμοποιεί καύσιμο περισσότερο εύφλεκτο.
Β) Έχει καλύτερη σχέση μάζας και ισχύος.
Γ) Είναι λιγότερο θορυβώδης.
29) Η ρύθμιση του ψηφιακού ταχογράφου πρέπει να γίνεται:
Α) Μετά από αλλαγή του αριθμού πλαισίου του οχήματος.
Β) Κάθε χρόνο.
Γ) Μετά από κάθε επισκευή του.
30) Το ABS είναι ηλεκτρονικό σύστημα που έχει ως στόχο:
Α) Την ταχεία μετάδοση της εντολής της επιβράδυνσης.
Β) Την πρόβλεψη και αποτροπή της ολίσθησης των κινητηρίων τροχών στη φάση της εκκίνησης ή στη φάση της επιτάχυνσης.
Γ) Την πρόβλεψη και αποτροπή επερχόμενου «μπλοκαρίσματος» των τροχών εξαιτίας της πέδησης.
31) Η κλίση της πλάτης του καθίσματος συνιστάται να ρυθμίζεται κατά τρόπο, ώστε η πλάτη του οδηγού:
Α) Να είναι κοντά στον ανεμοθώρακα (παρμπρίζ).
Β) Να είναι σε οριζόντια στάση.
Γ) Να είναι σε κατακόρυφη στάση.
32) Η δωρεάν διευκόλυνση της μεταφοράς και προώθησης λαθρομετανάστη στο εσωτερικό της χώρας:
Α) Αποτελεί αδίκημα.
Β) Δεν αποτελεί αδίκημα.
Γ) Επιβραβεύεται από φιλανθρωπικές οργανώσεις.
33) Ο χρόνος ανάπαυσης που υπολείπεται από την εφαρμογή μειωμένης περιόδου ανάπαυσης μεταξύ δύο εβδομάδων:
Α) Εφαρμόζεται αφού κατανεμηθεί ισόποσα σε διάστημα 7 ημερών.
Β) Εφαρμόζεται σε ισόποση χρονική περίοδο ανάπαυσης πριν το τέλος της τρίτης εβδομάδας.
Γ) Καταγράφεται στον ταχογράφο.
34) Η καλύτερη στρατηγική αντιμετώπισης του άγχους είναι:
Α) Η παραίτηση από την αγχώδη εργασία.
Β) Τα ηρεμιστικά χάπια.
Γ) Η πρόληψή του.
35) Η κανονική περίοδος εβδομαδιαίας ανάπαυσης είναι μία περίοδος ανάπαυσης του οδηγού διάρκειας τουλάχιστον:
Α) 4,5 ωρών.
Β) 45 λεπτών.
Γ) 45 ωρών.
36) Το μέγεθος της τριβής μεταξύ ελαστικού και οδοστρώματος είναι ανεξάρτητο από:
Α) Το είδος των επιφανειών που έρχονται σε επαφή.
Β) Το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος.
Γ) Το μεικτό βάρος του οχήματος.
37) Η πέδη στάθμευσης (χειρόφρενο):
Α) Λειτουργεί σε συνεργασία με το κύριο σύστημα στάθμευσης και η λειτουργία της είναι πνευματική.
Β) Λειτουργεί ανεξάρτητα του κύριου συστήματος πέδησης και η λειτουργία της είναι ηλεκτρική.
Γ) Λειτουργεί ανεξάρτητα του κύριου συστήματος πέδησης και η λειτουργία της είναι μηχανική.
38) Αν ένα σώμα κινείται ευθύγραμμα και ασκήσουμε σε αυτό μια δύναμη κάθετη στην τροχιά του, τότε το σώμα θα αρχίσει να:
Α) Κινείται κατά τη διεύθυνση της δύναμης που του ασκήθηκε.
Β) Κάνει ευθύγραμμη ταλάντωση.
Γ) Διαγράφει καμπύλη τροχιά.
39) Η ενεργοποίηση του ABS γενικώς:
Α) Αυξάνει την απόσταση ακινητοποίησης του οχήματος.
Β) Μειώνει την απόσταση ακινητοποίησης του οχήματος.
Γ) Δεν μεταβάλλει την απόσταση ακινητοποίησης του οχήματος.
40) Ακόμη και η παραμικρή πίεση του ποδομοχλού επιτάχυνσης (γκάζι):
Α) Έχει αρνητική επίδραση στην κατανάλωση.
Β) Δεν επηρεάζει την κατανάλωση.
Γ) Έχει θετική επίδραση στην ευστάθεια.
41) Ανάμεσα σε οποιεσδήποτε δυο εβδομαδιαίες περιόδους ανάπαυσης, ο οδηγός έχει:
Α) Το πολύ 3 μειωμένες ημερήσιες χρονικές περιόδους ανάπαυσης.
Β) Περισσότερες από 3 μειωμένες ημερήσιες χρονικές περιόδους ανάπαυσης.
Γ) Το πολύ 2 μειωμένες ημερήσιες χρονικές περιόδους ανάπαυσης.
42) Η αρχή λειτουργίας του περιοριστή ταχύτητας βασίζεται:
Α) Στην επενέργεια επί του συστήματος πέδησης.
Β) Στον έλεγχο της παροχής καυσίμου στον κινητήρα.
Γ) Στην άσκηση αντίστασης στην περιστροφή του στροφαλοφόρου άξονα.
43) Επιβάτης χρησιμοποιεί το λεωφορείο για να μεταβεί σε σταθμό μετρό. Η μετακίνησή του είναι:
Α) Αυτόνομη.
Β) Συνδυασμένη.
Γ) Δωρεάν.
44) Σε λεωφορεία όπου η χρήση ζώνης ασφαλείας είναι υποχρεωτική, οι επιβάτες πρέπει να ενημερώνονται γι' αυτή τους την υποχρέωση:
Α) Μόνο από τον οδηγό.
Β) Μόνο μέσω οπτικοακουστικών μηνυμάτων.
Γ) Είτε από τον οδηγό είτε μέσω οπτικοακουστικών μηνυμάτων.
45) Κατά την κίνηση σε ανωφέρεια, η επίδραση της δύναμης της βαρύτητας -σε σχέση με την επίδρασή της σε επίπεδη επιφάνεια- οδηγεί σε:
Α) Απαίτηση για μικρότερη δύναμη πέδησης για έλεγχο του οχήματος.
Β) Απαίτηση για μικρότερη ελκτική δύναμη για την εμπρόσθια κίνηση του οχήματος.
Γ) Μεγαλύτερη απόσταση ακινητοποίησης.
46) Ο οδηγός υποχρεούται να κάνει διάλειμμα μετά από 3,5 ώρες οδήγησης και 1 ώρα:
Α) Άλλης εργασίας.
Β) Φυσικής άσκησης.
Γ) Οδήγησης άλλου οχήματος.
47) Η μάζα ενός σώματος είναι η ποσότητα:
Α) Των κιλών του.
Β) Της ύλης του.
Γ) Του όγκου του.
48) Η μειωμένη περίοδος ημερήσιας ανάπαυσης έχει διάρκεια:
Α) Από 9 έως 11 ώρες.
Β) Από 8 έως 10 ώρες.
Γ) Από 8 έως 11 ώρες.
49) Κατά την κίνηση σε κατωφέρεια, σε σχέση με την οδήγηση σε επίπεδη επιφάνεια:
Α) Η απόσταση ακινητοποίησης μειώνεται.
Β) Η απόσταση ακινητοποίησης δεν αλλάζει.
Γ) Η απόσταση ακινητοποίησης αυξάνεται.
50) Για την εκτέλεση διεθνών μεταφορών επιβατών με πούλμαν και λεωφορεία, κάθε μεταφορέας πρέπει να διαθέτει κοινοτική άδεια εκδοθείσα από τις Αρμόδιες Αρχές:
Α) Του κράτους-μέλους εγκατάστασης.
Β) Του κράτους-μέλους προέλευσης.
Γ) Του ευρωπαϊκού γραφείου της διεύθυνσης μεταφορών.
51) Το σύστημα μετάδοσης κίνησης:
Α) Κατευθύνει το όχημα σύμφωνα με τις εντολές του οδηγού.
Β) Επιτρέπει το μηδενισμό της ταχύτητας κίνησης του οχήματος.
Γ) Μεταδίδει την κίνηση από τον κινητήρα στους τροχούς.
52) Για τις ελληνικές ασφαλιστικές εταιρείες, απαραίτητη προϋπόθεση αποδοχής του εντύπου φιλικής δήλωσης ατυχήματος είναι:
Α) Οι εμπλεκόμενοι οδηγοί να έχουν ελληνική υπηκοότητα.
Β) Το ατύχημα να έχει συμβεί εντός της ελληνικής επικράτειας.
Γ) Τα εμπλεκόμενα οχήματα να έχουν ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίας.
53) Σερβομηχανισμός για την πέδηση υπάρχει:
Α) Σε αμιγώς πνευματικό σύστημα πέδησης.
Β) Τόσο σε αμιγώς πνευματικό, όσο και σε υδροπνευματικό σύστημα πέδησης.
Γ) Σε υδροπνευματικό σύστημα πέδησης.
54) Κάθε οδηγός που οδηγεί όχημα εξοπλισμένο με ψηφιακό ταχογράφο υποχρεούται να διαθέτει:
Α) «Έξυπνη κάρτα».
Β) Ψηφιακό ρολόι.
Γ) Συσκευή αυτόματης διέλευσης διοδίων.
55) Ο έλεγχος της στάθμης των λαδιών πρέπει να γίνεται όταν:
Α) Το λεωφορείο είναι σε στάση και ο κινητήρας δεν λειτουργεί.
Β) Το λεωφορείο είναι σε στάση και ο κινητήρας είναι σε λειτουργία.
Γ) Το λεωφορείο είναι σε κίνηση και ο κινητήρας σε λειτουργία.
56) Οικονομία καυσίμου επιτυγχάνεται οδηγώντας με την:
Α) Υψηλότερη δυνατή σχέση μετάδοσης.
Β) Μικρότερη δυνατή σχέση μετάδοσης.
Γ) Όπισθεν.
57) Όταν ένας οδηγός ξεκουράζεται (ημερήσια ανάπαυση) ενώ το όχημά του μεταφέρεται επάνω σε πλοίο ή τρένο, δεν πρέπει να διακόπτεται:
Α) Καθόλου.
Β) Πάνω από 1 φορά.
Γ) Πάνω από 2 φορές.
58) Η επιβίβαση και η αποβίβαση ατόμων με μειωμένη κινητικότητα μπορεί να διαρκέσουν περισσότερο από ότι συνήθως. Ο οδηγός οφείλει να:
Α) Παραχωρεί πάντοτε όσο χρόνο απαιτείται.
Β) Μην καθυστερεί τους υπόλοιπους επιβάτες πάνω από 5 λεπτά.
Γ) Παραχωρεί όσο χρόνο απαιτείται μόνο όταν το λεωφορείο δεν έχει άλλους επιβάτες.
59) Σε περίπτωση αστυνομικού ελέγχου ψηφιακού ταχογράφου, ο οδηγός πρέπει να παραδώσει:
Α) Τη συσκευή του ταχογράφου.
Β) Φύλλο εκτύπωσης με τις σχετικές πληροφορίες.
Γ) Τον ηλεκτρονικό του υπολογιστή.
60) Το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο περιεκτικότητας αλκοόλ στο αίμα (μετρούμενο με τη μέθοδο της αιμοληψίας) για τους οδηγούς λεωφορείων είναι:
Α) 0,10 γραμμάρια ανά λίτρο αίματος.
Β) 0,20 γραμμάρια ανά λίτρο αίματος.
Γ) 0,50 γραμμάρια ανά λίτρο αίματος.