Σκόρ: {{ getScore() }}
1) Οι οδικές επιβατικές μεταφορές:
Α) Έχουν αποκλειστικά αυτόνομο ρόλο.
Β) Είναι πάντοτε εξαρτώμενες από άλλα μέσα μεταφοράς.
Γ) Λειτουργούν είτε αυτόνομα είτε συμπληρωματικά με άλλα μέσα μεταφοράς.
2) Η ενέργεια που έχουν τα οχήματα κατά την κίνησή τους λέγεται:
Α) Ελκτική.
Β) Κινητική.
Γ) θερμική.
3) Η ισχύς, η ροπή στρέψης και η κατανάλωση καυσίμου διαφοροποιούνται σημαντικά σε συνάρτηση με:
Α) Το φορτίο και τις καιρικές συνθήκες.
Β) Το φορτίο και την ταχύτητα.
Γ) Την ταχύτητα και τις καιρικές συνθήκες.
4) Η ύπαρξη πρόσθετης αποσκευοφόρου:
Α) Μειώνει την κατανάλωση καυσίμου.
Β) Αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου.
Γ) Δεν επιδρά στην κατανάλωση καυσίμου.
5) Κακοί αγωγοί του ηλεκτρικού ρεύματος είναι:
Α) Το ανθρώπινο σώμα και η γη.
Β) Το στεγνό ξύλο και το πλαστικό.
Γ) Το σύρμα και το αλουμινόχαρτο.
6) Ορισμένα οχήματα εξαιρούνται από τον ευρωπαϊκό κανονισμό 561/2006 σχετικά με το ωράριο εργασίας. Μεταξύ αυτών είναι τα οχήματα που:
Α) Μεταφέρουν επιβάτες σε τακτικά δρομολόγια όταν το μήκος της διαδρομής δεν υπερβαίνει τα 60 km.
Β) Των οποίων η ταχύτητα δεν υπερβαίνει τα 40 km/h.
Γ) Λειτουργούν σε ακτίνα 60 km.
7) Για την απο/επιβίβαση ατόμων με μειωμένη κινητικότητα χωρίς συνοδό, ίσως απαιτηθεί η συνδρομή του οδηγού. Ο οδηγός οφείλει να:
Α) Παράσχει πάντοτε την απαραίτητη βοήθεια.
Β) Ζητήσει επιτακτικά από κάποιον επιβάτη να βοηθήσει.
Γ) Μην εγκαταλείψει τη θέση του σε καμμία περίπτωση.
8) Όταν η δύναμη τριβής αυξάνεται, η ευχέρεια ελέγχου του οχήματος:
Α) Είναι εν γένει μεγαλύτερη.
Β) Είναι εν γένει μικρότερη.
Γ) Δεν μεταβάλλεται.
9) Το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο περιεκτικότητας αλκοόλ στο αίμα (μετρούμενο με τη μέθοδο της αιμοληψίας) για τους οδηγούς λεωφορείων είναι:
Α) 0,10 γραμμάρια ανά λίτρο αίματος.
Β) 0,20 γραμμάρια ανά λίτρο αίματος.
Γ) 0,50 γραμμάρια ανά λίτρο αίματος.
10) Συχνή πίεση στον ποδομοχλό επιτάχυνσης (γκάζι) αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου διότι προκαλεί:
Α) Τον εμπλουτισμό του καυσίμου κατά την επιτάχυνση.
Β) Φθορά στο σύστημα πέδησης.
Γ) Ηχορύπανση.
11) Η απόσταση ακινητοποίησης:
Α) Είναι μεγαλύτερη όταν το όχημα έχει επιβάτες.
Β) Είναι μικρότερη όταν το όχημα έχει επιβάτες.
Γ) Δεν εξαρτάται από την παρουσία επιβατών.
12) Ένα λεωφορείο έχει μεικτό βάρος 16 τόνους και μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος 19 τόνους. Το απόβαρό του είναι 11.500 κιλά. Το ωφέλιμο φορτίο του είναι:
Α) 7,5 τόνοι.
Β) 4,5 τόνοι.
Γ) 4 τόνοι.
13) Κατά την οδήγηση σε κατωφέρεια, συνιστάται:
Α) Η διατήρηση σταθερής ταχύτητας μέσω της άσκησης σταθερής πίεσης επί του ποδομοχλού πέδησης.
Β) Η τοποθέτηση του συμπλέκτη στη «νεκρά» θέση για εξοικονόμηση καυσίμου.
Γ) Η επιλογή κατάλληλης σχέσης ταχύτητας και η ελαχιστοποίηση της χρήσης των φρένων.
14) Ο ευρωπαϊκός κανονισμός 561/2006 σχετικά με το ωράριο εργασίας ισχύει για οχήματα που μεταφέρουν περισσότερους από:
Α) 9 επιβάτες.
Β) 15 επιβάτες.
Γ) 19 επιβάτες.
15) Όχημα μεταφέρεται επάνω σε πλοίο ή τρένο για 9 ώρες, ενώ ο οδηγός του κοιμάται ανενόχλητος σε κλίνη. Ο χρόνος αυτός καταγράφεται:
Α) Ως άλλη εργασία.
Β) Ως ανάπαυση.
Γ) Ως ύπνος.
16) Σε ανωφέρειες, η οδήγηση συνήθως γίνεται:
Α) Στην πράσινη περιοχή του στροφομέτρου.
Β) Στην κίτρινη περιοχή του στροφομέτρου.
Γ) Στην κόκκινη περιοχή του στροφομέτρου.
17) Οι βασικοί παράγοντες που επιδρούν στην οδική ασφάλεια είναι:
Α) Ο οδηγός, η οδός και το οδόστρωμα.
Β) Ο οδηγός, το όχημα, το οδικό περιβάλλον.
Γ) Το όχημα, η σήμανση και η σηματοδότηση.
18) Ο ηλεκτρομαγνητικός επιβραδυντής λειτουργεί με:
Α) Μηδενισμό της παροχής πετρελαίου μέσω ποδομοχλού.
Β) Έγχυση λαδιού.
Γ) Έλεγχο της ισχύος του ρεύματος.
19) Σε αυτοκινητόδρομους και οδούς ταχείας κυκλοφορίας, το προειδοποιητικό τρίγωνο τοποθετείται σε απόσταση τουλάχιστον:
Α) 50 m από το ακινητοποιημένο όχημα.
Β) 20 m από το ακινητοποιημένο όχημα.
Γ) 100 m από το ακινητοποιημένο όχημα.
20) Η μέγιστη ταχύτητα σχεδιασμού των ελαστικών λεωφορείου είναι τα:
Α) 110 km/h.
Β) 120 km/h.
Γ) 130 km/h.
21) Η καλύτερη στρατηγική αντιμετώπισης του άγχους είναι:
Α) Η παραίτηση από την αγχώδη εργασία.
Β) Τα ηρεμιστικά χάπια.
Γ) Η πρόληψή του.
22) Η ισχύς και η ροπή στρέψης διαφοροποιούνται σημαντικά σε συνάρτηση με:
Α) Το φορτίο και τη διανυόμενη απόσταση.
Β) Την επιτάχυνση και τον αριθμό των στροφών.
Γ) Την επιτάχυνση και το βάθος του πέλματος του ελαστικού.
23) Οι λεωφορειακές γραμμές που εξυπηρετούν τη μεταφορά συνέδρων από το ξενοδοχείο προς το συνεδριακό κέντρο είναι:
Α) Ειδικές τακτικές γραμμές.
Β) Τακτικές γραμμές.
Γ) Έκτακτες γραμμές.
24) Ο τύπος επιβραδυντή που παρουσιάζει προβλήματα υπερθέρμανσης είναι:
Α) Το μηχανόφρενο.
Β) Ο υδραυλικός.
Γ) Ο ηλεκτρομαγνητικός.
25) Τα αρθρωτά λεωφορεία έχουν ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας τα:
Α) 70 km/h.
Β) 80 km/h.
Γ) 90 km/h.
26) Τα λεωφορεία με ελαφρό ρυμουλκούμενο (αποσκευοφόρο) έχουν ανώτατο όριο ταχύτητας τα:
Α) 70 km/h.
Β) 80 km/h.
Γ) 90 km/h.
27) Πατώντας τον ποδομοχλό πέδησης επιτρέπουμε:
Α) Τη ροή υγρού φρένων.
Β) Τη ροή πεπιεσμένου αέρα.
Γ) Τη ροή ηλεκτρικού ρεύματος.
28) Σε έκτακτες καταστάσεις κατά τη μεταφορά μαθητών, είναι ασφαλέστερο να:
Α) Παραμένουν πάντοτε εντός του οχήματος.
Β) Απομακρύνονται πάντοτε από το όχημα.
Γ) Απομακρύνονται από το όχημα μόνο στην περίπτωση άμεσου κινδύνου (π.χ. πυρκαγιά).
29) Οι ώρες οδήγησης σε διάστημα μίας ημερολογιακής εβδομάδας δεν μπορεί να υπερβαίνουν τις:
Α) 56 ώρες.
Β) 58 ώρες.
Γ) 50 ώρες.
30) Ο περιορισμός της κυκλοφορίας του αίματος για μεγάλο χρονικό διάστημα μπορεί να οδηγήσει:
Α) Σε δύσπνοια.
Β) Στη διάσωση του τραυματία.
Γ) Σε μόνιμες βλάβες.
31) Όταν η ταχύτητα κίνησης ενός οχήματος διπλασιάζεται, η αεροδυναμική αντίσταση:
Α) Υποδιπλασιάζεται.
Β) Διπλασιάζεται.
Γ) Τετραπλασιάζεται.
32) Ο υδραυλικός επιβραδυντής λειτουργεί με:
Α) Μηδενισμό τα παροχής πετρελαίου μέσω ποδομοχλού.
Β) Έγχυση λαδιού.
Γ) Έλεγχο της ισχύος του ρεύματος.
33) Όλοι οι επιβάτες άνω των τριών ετών πρέπει να φορούν ζώνη ασφαλείας όταν επιβαίνουν σε λεωφορείο κατηγορίας Μ2, Μ3. Εξαιρούνται:
Α) Όσα οχήματα εκτελούν αστικά δρομολόγια.
Β) Όσα οχήματα εκτελούν δρομολόγια εντός Ελλάδος.
Γ) Όσα οχήματα δεν έχουν θέσεις ορθίων.
34) Η συνδυασμένη χρήση φρένων και επιβραδυντή:
Α) Συνεπάγεται μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου.
Β) Μειώνει τη διάρκεια ζωής του κινητήρα.
Γ) Συμβάλλει στην εξοικονόμηση καυσίμου.
35) Οι κάτοχοι ΠΕΙ μεταφοράς επιβατών για άδεια οδήγησης κατηγορίας Δ που επιθυμούν ΠΕΙ για άδεια οδήγησης κατηγορίας Γ+Ε:
Α) Οφείλουν να επαναλάβουν την επιμόρφωση για απόκτηση ΠΕΙ.
Β) Δεν χρειάζεται να κάνουν κάποια επιμόρφωση για ΠΕΙ.
Γ) Χρειάζεται μόνο να εξεταστούν στην επιπλέον ύλη, που αντιστοιχεί στη νέα δραστηριότητα.
36) Ο υποχρεωτικός εξοπλισμός ασφαλείας ενός λεωφορείου περιλαμβάνει:
Α) Σφυρί θραύσης παραθύρων και σφήνες αναστολής κύλισης (τάκους).
Β) Ράμπα πρόσβασης ΑμεΑ και αντιθαμβωτικό υγρό.
Γ) Εφεδρικό δοχείο καυσίμου και αντιολισθητικές αλυσίδες.
37) Η «έξυπνη κάρτα» οδηγού μπορεί να χρησιμοποιηθεί:
Α) Από δύο οδηγούς για το ίδιο όχημα.
Β) Από τον ίδιο οδηγό για δύο οχήματα.
Γ) Ως πιστωτική κάρτα.
38) Παρεπόμενη ποινή της μεταφοράς λαθρομεταναστών είναι:
Α) Η ακινητοποίηση του οχήματος για διάστημα τουλάχιστον 90 ημερών.
Β) Η ακινητοποίηση του οχήματος για διάστημα τουλάχιστον 30 ημερών.
Γ) Η δήμευση του οχήματος.
39) Σε περίπτωση δύο οδηγών, ο οδηγός που δεν οδηγεί αλλά βοηθά στην πλοήγηση καταγράφεται στον ψηφιακό ταχογράφο στη θέση:
Α) «2ος οδηγός».
Β) «Διαθεσιμότητα».
Γ) «Άλλες εργασίες».
40) Η διαδικασία φορτο/εκφόρτωσης καταγράφεται στον ταχογράφο ως:
Α) «Διάλειμμα».
Β) «Άλλη εργασία».
Γ) «Διαθεσιμότητα».
41) Λεωφορείο βρίσκεται σε στενή και απότομη κατηφόρα και η διέλευση ενός φορτηγού που έρχεται αντίθετα είναι δυσχερής. Οφείλει να οπισθοδρομήσει:
Α) Ο οδηγός του λεωφορείου.
Β) Ο οδηγός του φορτηγού.
Γ) Ο οδηγός του βαρύτερου εκ των δύο.
42) Ο πιο απαιτητικός ελιγμός κατά την οδήγηση αρθρωτού λεωφορείου είναι:
Α) Η αριστερή στροφή.
Β) Η οπισθοπορεία.
Γ) Η δεξιά στροφή.
43) Ο ψηφιακός ταχογράφος αποθηκεύει ψηφιακά στοιχεία σχετικά με:
Α) Τον οδηγό μόνο.
Β) Το όχημα μόνο.
Γ) Τον οδηγό και το όχημα.
44) Στις λεωφορειολωρίδες, η είσοδος δικύκλων:
Α) Απαγορεύεται πάντα.
Β) Επιτρέπεται πάντα.
Γ) Επιτρέπεται ή απαγορεύεται κατά περίπτωση.
45) Η κόπωση του οδηγού μπορεί να οδηγήσει:
Α) Στη μείωση των αντανακλαστικών του και, ενδεχομένως, σε υπνηλία.
Β) Στη βελτίωση των αντανακλαστικών του και, ενδεχομένως, σε υπνηλία.
Γ) Στη μείωση του χρόνου αντίδρασης και, ενδεχομένως, σε υπερδιέγερση.
46) Οι επιβραδυντές αξιοποιούνται καλύτερα σε υψηλά φορτία και κίνηση:
Α) Σε κατωφέρειες μεγάλου μήκους ή/και έντονης κλίσης.
Β) Σε ανωφέρειες μεγάλου μήκους ή/και έντονης κλίσης.
Γ) Σε αυτοκινητόδρομους και οδούς ταχείας κυκλοφορίας.
47) Ένας από τους βασικότερους παράγοντες πρόκλησης ατυχημάτων είναι:
Α) Η κόπωση του κινητήρα.
Β) Η κόπωση του συσσωρευτή.
Γ) Η κόπωση του οδηγού.
48) Οι κάτοχοι ΠΕΙ μεταφοράς επιβατών για άδεια οδήγησης κατηγορίας Δ που επιθυμούν ΠΕΙ για άδεια οδήγησης κατηγορίας Δ+Ε:
Α) Οφείλουν να επαναλάβουν την επιμόρφωση για απόκτηση ΠΕΙ.
Β) Δεν χρειάζεται να κάνουν κάποια επιμόρφωση για ΠΕΙ.
Γ) Χρειάζεται μόνο να παρακολουθήσουν την επιμόρφωση που αντιστοιχεί στη νέα δραστηριότητα.
49) Κατά τη λειτουργία των επιβραδυντών:
Α) Αξιοποιείται η τριβή για την ανάπτυξη δύναμης πέδησης.
Β) Ανάβουν τα φώτα πέδησης.
Γ) Απενεργοποιείται αυτόματα το abs.
50) Οι δείκτες πίεσης (μανόμετρα) που υπάρχουν στον πίνακα οργάνων του οχήματος μετρούν την πίεση:
Α) Των κυκλωμάτων πέδησης.
Β) Των ελαστικών.
Γ) Του κινητήρα.
51) Το άγχος είναι η αντίδραση του ανθρώπινου οργανισμού σε συνθήκες αυξημένης πίεσης και θεωρείται:
Α) Ασθένεια του πνεύματος.
Β) Φυσική αντίδραση.
Γ) Ασθένεια του σώματος.
52) Κάποιο ΑμεΑ χρειάζεται πολύ χρόνο για να επιβιβαστεί στο λεωφορείο, αλλά δεν θέλει βοήθεια από τρίτους. Ο οδηγός οφείλει να:
Α) Βοηθήσει για να επιταχυνθεί η διαδικασία.
Β) Παραχωρήσει το χρόνο που απαιτείται.
Γ) Ρωτήσει τους υπόλοιπους επιβάτες αν θέλουν να περιμένουν ή όχι.
53) Οι αισθητήρες ενός συστήματος ABS «μετρούν»:
Α) Την ταχύτητα κίνησης του οχήματος.
Β) Τη διαφορά της ταχύτητας περιστροφής των κινητηρίων από αυτή των μη κινητηρίων τροχών.
Γ) Την απόλυτη τιμή της ταχύτητας περιστροφής των τροχών.
54) Σε περίπτωση μεταφοράς μαθητών, ο οδηγός πρέπει να βεβαιωθεί ότι:
Α) Δεν συνομιλούν μεταξύ τους.
Β) Η επιβίβαση και αποβίβαση γίνονται σε διπλή σειρά.
Γ) Δεν βγάζουν έξω από το παράθυρο μέρη του σώματος τους.
55) Όταν η ακτίνα της τροχιάς ενός σώματος διπλασιάζεται, το μέτρο της κεντρομόλου δύναμης:
Α) Υποδιπλασιάζεται.
Β) Διπλασιάζεται.
Γ) Τετραπλασιάζεται.
56) Το φορτίο ενός οχήματος κατανέμεται:
Α) Στους άξονες και μέσω αυτών στους τροχούς.
Β) Στα κέντρα βάρους του και, στη συνέχεια, στους τροχούς.
Γ) Ομοιόμορφα σε όλο το πλάτος της οδού.
57) Η ορθολογική οδήγηση:
Α) Περιλαμβάνει την αμυντική και οικονομική οδήγηση.
Β) Προϋποθέτει την οδήγηση οχημάτων τελευταίας τεχνολογίας.
Γ) Πρέπει να καταγράφεται στον ψηφιακό ταχογράφο.
58) Αεροφυλάκια πεπιεσμένου αέρα υπάρχουν:
Α) Σε αμιγώς πνευματικό σύστημα πέδησης.
Β) Τόσο σε αμιγώς πνευματικό όσο και σε υδροπνευματικό σύστημα πέδησης.
Γ) Σε υδροπνευματικό σύστημα πέδησης.
59) Στα στροφόμετρα με μεταβλητή πράσινη περιοχή, το εύρος της:
Α) Εξαρτάται από το εκάστοτε φορτίο.
Β) Εξαρτάται από το μέγιστο επιτρεπόμενο φορτίο.
Γ) Δεν εξαρτάται από το φορτίο.
60) Ο χρόνος οδήγησης κατά τη διάρκεια δυο συνεχόμενων (ημερολογιακών) εβδομάδων δεν πρέπει να υπερβαίνει τις:
Α) 90 ώρες.
Β) 100 ώρες.
Γ) 112 ώρες.